mamma&piratene Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Har dere noen tips til en GOD skolesekk til en 1.klassing,og hvor jeg kan kjøpe ? =)
§iris§ Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 jeg trudde alle 6 åringene fikk skolesekk når dem begynte på skolen jeg.. en oransje som alle 1 klassingene har..
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Om de får sekk kommer ann på hvor du bor tror jeg. Også har jeg lest at de oransje sekkene( er det ikke vegvesenet eller Trygg trafikk som gir dem bort?) ikke er så bra å bære for 1. klassinger. Vi kjøpte sekk i helgen. Vi kjøpte Troll sekk på Ark bokhandel. Den kostet 300 kr.Tilbud, koster vanligvis 420. Den har relfekser, riktige reimer, to lommer med god plass til matboks og bøker, drikkeflaskelomme og regntrekk. Men viktigst: den satt bra på gutten min, ble liksom ikke så brei over ryggen. Vi har Bergans sin skolesekk fra før og den er litt brei på ryggen til min gutt. Også blir den litt trang til å ha bøker i og matboks. Kommer til å bruke den som tursekk (de har turdag en dag i uken på skolen) Det jeg leter etter nå er et penal. På bokhandelen fant jeg to forskjellige til gutter, men de kostet 360 kr! Syns det var fryktelig mye jeg. Ikke finner jeg noe på nett i Norge heller. Noen som har tips?
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 glemte å skrive at jeg også har blitt anbefalt Beckmann sine sekker her før:)
mamma&piratene Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2007 Da skal jeg sjekke ut ark bokhandel-takk for tips! Gutten vår fikk penal til jul, så jeg har desverre ingen tips ang det. Men skriver innelegg om jeg ser noe =) 360 kr var jo veldig mye !!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Uansett hva du ender opp med, om det blir den oransje 1.klassingssekken, som jeg forøvrig synes er helt genial, eller om du kommer til å kjøpe, så oppfordrer jeg deg sterkt til å skaffe en sekk med en skikkelig knallfarge på! 1. klassingene er små og ikke særlig å stole på hva gjelder retning og innfall, f.eks. på gangveien, og da er det veldig kjekt dersom i alle fall sekken er et skikkelig blikkfang, slik at vi bilførere blir mer oppmerksomme på dem!
Katja Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Støtter Kakao der, syns den oransje sekken er genial, nettopp på grunn av den "skrikende" fargen Også er sekken grei å få puttet ting ned i, mange av sekkene er så trange oppi, syns jeg. Når det gjelder penal, så er det innført penal-forbud på vår skole. Penalene inneholder så mye dill og dall, at de tar oppmerksomheten bort fra undervisningen. Ungene holder på med penalene sine, i stedet for å følge med i timen. Så derfor får alle en boks på skolen med sitt navn på, med blyant, viskelær og fargeblyanter. Helt topp, syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå