Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 For en gutt på 2 år og 7 mnd... Blir ikke helt enig med meg selv.. Jeg og barnefar skal fremdeles bo i samme by, så det blir ikke noe bytte av bhg, store avstander eller noe sånt. Barnefar vil ha 50/50, men jeg er ikke helt sikker på det.. Hva mener dere...?
M by M Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Annenhver helg - stabilitet, ro, trygghet og forutsigbarhet. Om dere samarbeider godt nok til at dere vurderer 50/50, kan dere vel heller spise middag sammen en dag i uka eller gjøre andre ting sammen i stedet for at ungen skal flytte hit og dit hele tida. Tenk om du selv skulle bo en uke her og en uke der.... Jeg hadde blitt utslitt ihvertfall og jeg er voksen.
ALIICE Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Signerer Miss Tigerlily her! Tenk om du skulle flytte annenhver uke? Vent ihvertfall med 50-50 til barnet er eldre. Det er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Takk for deres synspunkt. =) Hvor gammelt bør barnet være da?
M by M Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 50/50 frarådes når barnet er så lite som ditt, men jeg er imot det uansett jeg da. Som jeg sa: tenk om du skulle bo en uke her og en uke der? Det er slitsomt når man er voksen og det er antakelig enda mer slitsomt når man er liten. Barn trenger trygghet og faste rammer å forholde seg til. Føle tilhørlighet et sted. Det mener nå ihvertfall jeg.
M by M Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 www.aleneforeldreforeningen.no Her står det veldig mye om akkurat dette og mye annet man gjerne lurer på når man har blitt alene.
-Hengebuksvinet- Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 men dette er jo et spørsmål om modning og kan selvfølgelig variere fra barn til barn. Jeg er en sterk tilhenger av 50/50, om man gjør det sånn at barnet har lengre perioder på hver plass. Dvs ikke en dag her, to dager der osv, men heller en uke på hvert sted. Da får barnet tid til å finne roen på begge stedene. Stesønnen min blir helt klart roligere og mer harmonisk når han har lengre perioder på hvert sted, og sånn har det vært helt siden jeg møtte han. (Da var han 2 1/2). En periode hadde faren han bare annenhver helg, og da ble han mye mer urolig både her og hos mor. Har vi han minimum 5-6 dager i strekk, er han mer ferdig på hver av stedene (dårlig formulert). Da får han være med å legge planer og kommer ordentlig inn i hverdagslivet vårt, blir ikke bare en tilskuer som får et raskt blikk inn i rutinene våre. Tror mange av de som er imot 50/50 er saken utelukkende fra mors perspektiv. Under dekke av at det umulig kan være greit for barnet, når deres egentlige motforestillinger er å slippe far like langt inn på banen som seg selv. Jeg har en super mann, og klarer ikke å se noen grunn til at jeg burde få hovedomsorg om vi gikk fra hverandre. Han er jo en akkurat like god omsorgsperson som meg. Har lest virkelighetshistorier skrevet av ungdommer med skilte foredre, og som synes 50/50 har vært supert. Siden de da beholder den nære kontakten til begge foreldrene. Det eneste minuset flere da påpeker, er at mor motarbeider ordningen.
-Hengebuksvinet- Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 En mellomting kan jo også være en god løsning, for akkurat dere. Med en ev opptrappingsplan, frem mot en senere 50/50 ordning. F.eks at far har barnet fra tirsdag til søndag, annenhver uke
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Når barna er små tror jeg nok det lar seg godt gjøre å dele på omsorgen, men tror dette er temmelig vanskelig å gjennomføre fram til barnet er myndig. Tror ihvertfall litt eldre barn trenger stabiliteten med ett hjem. Å bo to steder blir fort mye rot.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Vet du, Hengebuksvinet.. det var jaggu ikke dumt! At han er til far fra onsdag til søndag kanskje.. At jeg ikke tenkte på det da.. Takk =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 det anbefalles ikke regelmesig overnatting for barn under 1 år. han på familieværnkontroet som skulle snakke pappaen sin sak her, sa dette om 50/50 før barnet har fylt 3 år. om dere velger det så er ingen av dere den viktigste ti barest liv. da blir barnehagen som er hovedomsorgspersjon. det gjør at barnet deres har veldig lite og gå på om det skjer noe. pappaen sier: men det kan gå bra? han svare: ja, det gikk bra for noen av de i i konsentrasjonsleirene også, men jeg ville ikke sendt barna mine dit forde. å mer trengte ikke jeg og vite om 50/50 før banet var fylt 3 år
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 å, tror jeg misforsto jeg.. trodde det var 2 barn en på 2 år og en på 7 måneder. da ser jeg ikke noe problem med 50/50 om han kjenner dere begge like godt. dere kan jo eventuelt ha 40/60. men dere må jo prøve dere fram. som en sa tidligere så viket barnet roliger når det fik være lenge på en plass. å andre barn trenger 1 hjem. lykke til, tenk på gutten så går det nok bra :-)
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #14 Skrevet 2. juli 2007 Vi har hatt 50/50 på vår eldste siden han var 2,5 år Det fungerer veldig bra for han & oss. Hatt det slik i et par år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå