JPG2011 Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 I løpet av de siste to ukene her, så har hunden min bæsja og tisset INNE 2 ganger. Hun er 6 år, og vi har ikke hatt det problemet siden hun var liten. Hun sier ikke i fra at hun vil ut, jeg skjønner ingenting. Vi var ute i sted, gikk ikke tur, men hun hadde ett langt bånd på seg, så hun koste seg. Hun tisset litt, vi gikk inn etterhvert. La barnet mitt, og kom ned. Hunden lå i gangen, og jeg kikket inn i stua og der hadde hun jammen meg bæsja!!! Kan dette være fordi mannen min ikke er hjemme om dagen? Hun elsker han over alt på jord. Straffer hun oss, eller hva i alle verden er dette`? Hun tissa inne for ett par uker siden også, igjen uten å si fra.
tottelott Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Dette gjør hun for å få oppmerksomhet. Det er ofte hunder gjør slike ting når de føler seg forbigått., og det er lenge siden de sist fikk oppmerksomhet. Det skal nok mer enn en tur til.
JPG2011 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2007 Hun merker vel kanskje godt at far ikke er hjemme, jeg er virkelig ikke i god form om dagen, og kanskje litt vel sint på henne. Hun er helt ram når far i huset ikke er hjemme til å tigge, pipe etc. Helst skal hun sitte på fanget vårt hele dagen. Og disse tingene greier jeg ikke så veldig bra nå om dagen. Det er så rart også, fordi hun skammer seg mest i hele verden når jeg har oppdaget at hun har gjort fra seg inne.
kaur *har født!* Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Hei. Det kan jo være at han faktisk er dårlig i magen og har fått i seg noe som han ikke burde spist. Hunden vår reagerer på svinekjøtt og for mye oksekjøtt. Han blir dessuten dårlig av hundemat på boks. Han har blitt mer og mer sensitiv for dette de siste årene. Det eneste kjøttet hunden vår tåler er kylling. Dersom hunden av en eller annen grunn har fått tak i noe bein, kan det ha noe å si også. En annen årsak kan være at han har lekt for mye når han har vært ute, at han har glemt å gjøre fra seg. En tredje ting kan være disiplin eller usikkerhet... Jeg bodde i utlandet for noen år siden, og flyttet hjem etter brudd i forholdet. Hunden måtte jeg bli igjen. Det var min ex-svigerfar som tok seg av hunden jeg hadde når jeg dro. Jeg hadde skkelig kustus på hunden. Hun var så lydig at hun behøvde ikke å gå i bånd. Hun satt tålmodig og ventet utenfor butikken når jeg handlet - uten bånd. Det kom andri et bjeff. Hun var tvers igjennom lydig. Etter en mnd fikk jeg høre at min ex-svigerfar hadde avlivet hunden fordi den var uregjerlig. Gjorde fra seg inne. Stakk av hele tiden, og gjorde fryktelig leven når hun ble plasert utenfor butikken i bånd eller snek seg inn i butikken og gjorde rabalder dersom hun var løs. Min ex-svigerfar var den som jeg tror hun respekterte minst av alle. Han brøt alle regler som jeg hadde satt. Han snek alltid til henne godbiter ved middagsbordet og irettesatte aldri hunden...eller roste henne når hun var flink.Jeg tor hunden rett og slett ble forvirra av at hun ikke hadde noe å forholde seg til. Hadde jeg hatt penger den gangen, hadde jeg fått henne tilsendt, men det koster en god del å ha hund i karantene. Det hadde jeg ikke råd til den gangen. Det kan jo hende at du må bli litt mere autoritær og vise hunden hvem som er sjef... Lykke til. Håper det går seg til for dere. Slitsomt med bikkje som gjør fra seg inne.
Mazza** Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Tror faktisk jeg hadde tatt den en tur til veterinær jeg da , kan være andre grunner til dette også, kanskje den er syk? Vet at min venninnes hund begynte å gjøre fra seg inne , og den var syk uten at de visste det. Ikke for å gjøre deg bekymret altså....
litakine og Theodor Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 hunder har faktisk det med å gjøre fra seg når dem er sjalu eller f.eks savner eieren. Hvis du enda har hatt lite tid til han så ville jeg trodd at det kan ha noemed saken å gjøre. Men hvis det vedvarer etter at din samboer er kommet hjem, ville jeg tatt han med en tur til dyrlegen.
Mamma`n til Ida og Emil.. Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Jeg syntes det er for lettvint at JA, hun savner pappa.... Jeg hadde nok ikke vurdert vet. ennå, men sett ann hunden ihvertfall en uke til! Er hun i dårlig form? Har hun rennemage? Er det blod i urinen? Får hun for lite oppmerksomhet? Får hun lange nok turer? Det er så mye man må tenke på......
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Enten vil ho ha mer oppmerksomhet, eller så kanskje ho savne han jahm:) vårres lille voffse begynte å gjøre ifra sæ inne, og etterhvert ble det enda verre, ble litt aggresiv mot fremmede og vi så ho va dårlig. viste sæ at ho hadde fått slag, på slutten nesten helt blind, klarte ikke gå osv.. ble avliva sommern 06, 4.august 3
varg veum Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 jiiiizesss... snakker meg om tidlig ammetåke... va sikker på det stod: noen med bleie på hunder her?
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Hunder gjør som regel i fra seg bortimot en time etter at de har spist.Og som regel rett etter de har drukket. Hvis du tar hunden ut rett etter maten, og en liten tur ut etter drikke, så tror jeg du fikser det problemet. Ta med deg bikkja på tur når du triller, la den få litt ekstra oppmerksomhet, så tror jeg nok du er kvitt det problemet ganske snart.
sikat Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 ta en tur til dyrlegen først, kan jo være det er noe som feiler den. Nr. 2 prøv å ikke bli sint på den og kjefte når den gjør fra seg inne, det kan godt medvirke til at hun gjemmer seg neste gang hun tisser inne.... Ett godt tips syntes jeg det var å passe på å ta henne med ut en times tid etter mat. Tror nok ikke kustus har noe å si på saken, kjenner mange som absolutt ikke har kontroll på bikkja ellers, men husrene det er de Store forandringer i hverdagen kan fort gjøre at enkelte 'sarte' hundesjeler gjør fra seg inne, da erd et bare å så smått ta trenignen fra bunnen av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå