Gå til innhold

Merete som mellomnavn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det som mellomnavn, og syntes det passer bra sammen med Elie som datteren min skal hete..Eller er det ikke noe fint i det heletatt, jeg er liksom litt imun i og med at jeg heter det selv:)

Elie Merete...eller har dere noen andre gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elie Therese kansje??

Skrevet

beklager, men liker ikke navnet Merete noe særlig.. hva med Elie Margrethe?

Skrevet

Synes ikke noe særlig om Elie heller. Det mangler lissom noe.

Skrevet

Elie er bestemt, det har vært navnet hennes siden vi fikk vite at det var en jente:) mellomnavn sliter vi litt med, men har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha det eller ikke ennå !

Skrevet

Synes det går helt fint jeg.. det er ikke noe vanskelig å uttale og flyter fint sammen. Ville gått for det, koselig med samme mellomnavn da.

Skrevet

Tusen takk:)

Skrevet

Jeg heter også Merete som mellomnavn, men har aldri likt det! Bruker det vanligvis ikke, men det er vanskelig å bli kvitt! Ville ikke valgt det til datteren min. Men smaken er som baken;-)

Skrevet

Jeg syns det var kjempe fint sammen:) Heter selv merethe til mellom navn, men er bare fam. som bruker begge navn hos meg:) Men syns de to navna passa fint sammen jeg:)

Skrevet

Jeg synes Elie var nydelig. Trenger ikke noe mellomnavn på det, men dersom du heter Merete er jo det koselig da :-)

Skrevet

Jeg syns ikke at man nødvendigvis skal bruke de navnene som er moderne akkurat nå, men Merete (som mitt eget mellomnavn, Beate), er vel av de navnene som er MINST på mote, for å si det sånn. Syns det er helt greit på noen i "vår generasjon", men minner meg litt om en dame jeg kjenner som heter Klara, som nå er i førtiårene. Hun syns det var helt forferdelig, for det var jo ingen barn som het det. Nå er det jo "blitt fint", så nå er det noe annet. Jeg ville heller ha valgt et navn som er mer "gangbart" nå, som Margrethe som en annen her foreslo.

Hvordan uttaler dere Elie? Med e i slutten, eller som Eli? Syns det er et nydelig navn hvis dere har med e- en, og da passer det jo også med navn som Agathe, Kristine, Sofie, marie osv. For antall stavelser i Merete passer jo veldig bra.

Skrevet

Synes Merete er et fint navn, jeg! Elie Merete passer også fint sammen, men lurer (som ei anna her) på om dere uttaler e'en eller ikke? Uansett synes jeg Merete passer fint til :)

Kommer Elie fra Eline Linea? Har lest inlegg fra deg før om hvor de to navnene kommer fra, og synes det er søtt dersom dere har kombinert de to i ett navn nå.

Gratulerer med jenta, forresten!

Skrevet

Elie er et navn jeg fant på slektstavlen min, en liten jente som ble født i 1790 het det, hun døde året etter, men det er vel ikke ulykke fordet eller? Een blir uttalt, men uten ` .

Eline og Linea er to andre navn jeg tenkte på de to andre gangene jeg var gravid i fjor, mistet begge to og de navnene vil jeg ikke bruke på nytt, de tilhører liksom de som ikke ble, men ser jo nå at det er litt likt:)

Skrevet

Elie er i alle fall kjempefint!

Og det betyr ikke ulykke nei :) Barneonsorgen var jo litt annerledes i 1790 enn den er i dag, da.

Skrevet

Hmm, mulig vi bare går for Elie, jeg syntes bare det så litt ensomt ut alene:)

Skrevet

Hvis du vil vite min mening, så synes jeg at det passer godt både med og uten Merete. Jeg er mest glad i enkeltnavn selv, og synes derfor ikke at det er for lite med bare Elie for seg selv. Dere kan jo evt ha begge navnene, men bare bruke det ene til daglig?

Skrevet

Var det vi hadde tenkt til, jeg bruke aldri Merete selv, kun mamma når jeg var liten og hadde gjort noe galt, da brukte hun hele navnet mitt:)

Skrevet

Da ville jeg gått for Elie Merete, og bare bruke Elie til vanlig liksom. Våres barn har også flere navn, men vi bruker kun det første. Men det er jo fint om de selv kan velge å bruke begge navn senere f.eks.

Og i tillfelle det er flere i klassen med samme navn, så er det greit med mellomnavn, selv om det sikkert ikke skjer med Elie, søt navn som ikke alle heter ;-)

Skrevet

Elie er et nydelig navn. Jeg heter også Merete til mellomnavn og er stolt av det.Hadde det vært opp til meg hadde jenta mi også fått Merete til mellomnavn, men mannen min ville ikke ha mellomnavn...Synes absolutt dere bør kalle henne Elie Merete!

Skrevet

Hmm, ja vi vingler litt frem og tilbake her, eller mest meg selv da..Samboeren min liker det, men han er jo irsk så hva vet han egentlig:) Vil jo ikke gi barnet mitt ett skikkelig gammeldags og fælt navn, men visste ikke at det var så ille jeg, før jeg leste noen av svarene her :)

Skrevet

Hei! Syns Elie er et veldig fint navn som klinger fint alene. Jeg er egentlig litt i mot å gi barna mellomnavn som ikke skal brukes, men syns jo det er en koselig gest å gi henne ditt mellomnavn. Merete er nok ikke så vanlig i dag, men syns det er et fint navn. Lykke til med valget :-)

Skrevet

Hun ble født på bursdagen min, og da ble det liksom litt riktig å gi henne det navnet også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...