Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 For en som har født for tidlig virker det ganske sært at mange her inne tilsynelatende vil gjøre hva som helst for å føde før tiden?!? Babyen kommer ut når den er klar, hvis den nøler for lenge så hjelper legene til. Skjønner at dere er utålmodige etter å se de små, men slapp av.... det er jo ikke lenge å vente uansett!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 ååå herregud skal det bli krangling å diskusjoner pga at noen ønsker å få barnet sitt ut en uke før eller to?Jeg vil gjerne føde nå 17 dager før termin.barnet er klart og det skjer ingenting om det kommer ut nå...
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Å det kan faktisk være andre grunner får at noen vil føde litt før termin også vet du.feks,svangerskapsplager som kan være ille på slutten og tærer på krefter og humør.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 JA jeg vil føde før tiden...det er jo ikke snakk om at noen ønsker å føde for tidlig så det er skadelig for barnet,men 3 uker før termin er jeg sikker på at di som har født veldig premature barn også hadde ønsket...hva i all verden er gale med å ønske det??
snart2b.mor Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Trist at du ikke har noe annet å gjøre enn¨å bry deg med alle andre!!!!!!!
lb71 Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 jeg synes alle må gjøre det som føles best for den enkelte. Det er lett å bli lei ventingen mot slutten for oss alle. For egen del ville jeg ikke turt å fremprovosere en fødsel for ALT i verden. Jeg måtte settes i gang ved første fødsel grunnet komplikasjoner og jeg vil heller dø enn å oppleve den fødselen en gang til. Fikk vite i ettertid at ved fremprovoserte rier vil fødselen uten mange unntak bli langt hardere. Riene starter ofte urealistisk sterkt og kommer uten pause. Siste gang jeg fødte startet fødselen av seg selv og det var en gratisbillett i forhold. Uansett, til dere som tør og vil, lykke til!! Jeg smører meg heller med tålmodighet ;-)
melissa&baby:) Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Instinktene våres gjør det at man vil få denne ungen ut helst i går:) Det ville vel være litt tragisk hvis det var omvendt og en prøvde å holde den inne i all evighet då....eller hva? Jeg tviler sterkt på at disse kjerringrådene virker så godt at de setter en helt umoden kropp i fødsel...
mammat2goll Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Jeg VIL gjerne føde 3-4 uker før UL termin. For føder jeg da er det på min termin.
Annie Bailey Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Ja jeg vil faktisk føde før tiden.. Eller jeg vet jeg ikke kommer til å føde på overtid. Har diabetes og pr i dag har ungen en tilvekst som tilsvarer en fødselsvekt på ca 5 kg. Blodsukkeret mitt er kjempefint men ungen øker i tilvekst for hver kontroll. Hadde ikke ting vært slik hadde jeg ønsket å gått til termin.. Men nå håper jeg at jeg slipper.. Skal jo antagelig føde denne ungen.. Men håper virkelig jeg kommer over uke 37, men det er bare en uke unna nå så nå regner jeg med det.
Gjest MMJ Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Jeg kan ikke gå nesten... bekkenet mitt er helt... herpa!! Så sover jeg så og si ikke om natta pga jeg har så vondt... Derfor så synes jeg tulla fint kan komme ut nå, 12 dager før termin.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har termin i dag og skulle helst hatt lille-frøkna har i går. Har vært utrolig utålmodig de to siste ukene nå. Har hatt masse bekkenplager, søvnproblemer (sover nesten ikke i det hele tatt), halsbrann mm. Egentlig mye av de vanlige svangerskapsplagene, som bare har blitt veldig forsterket de siste ukene. Hadde ikke vært meg i mot om jeg hadde født et par, tre uker før termin, nei. Trodde forøvrig at jeg aldri skulle bli lei denne gangen. Førstemann kom 12 uker før termin, så jeg vet godt hvordan det føles. Han måtte tas med hastekeisersnitt pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Skjønner hva du tenker på når du snakker om at babyen kommer da den er klar. Men når en nesten ikke har sovet på en mnd. og bekkenet holder på å dette fra hverandre er det jo ikke rart at en blir litt rastløs og lei. Spesielt ikke når en har eldre barn som krever sitt.
Løvemor79 Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 2 uker før termin, er ikke "før tiden". Det er innenfor normalen. Jeg tror det er bedre for både mor og barn at babyen kommer da, enn 2 uker etter termin. Den er klar da. Det er vel ingen som ønsker seg premature babyer akkurat!..
mememe Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 hahaha... tåpelig diskusjon.. det er veldig mange som ikke har gjort annet enn å mase om å føde i flere uker her.. skjønner godt de på overtid.. men noen tar bare helt av. og nei.. jeg vil ikke føde før tiden.
sol og varme Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 jeg har fått to nye venner: krykkene mine, de skal jeg gå på frem til termin -skal inn på kontroll 2 uker før og hvis ungen er stor da så setter de meg igang... 2 uker før er ikke for tidlig født...det er helt ok...
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 det hadde vært godt med tanke på at jeg nesten ikke klarer å gå! Men jeg får ikke gjort noe med det.. enn å prøve.
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Ja, jeg vil føde litt før terminen.. Har hatt vondt bekkenløsning i over 2 mnd nå, og begynner å bli temmelig lei, ja.. Er bare i uke 30, så selvfølgelig vil jeg ikke føde enda..
rosalilla Skrevet 3. juli 2007 #17 Skrevet 3. juli 2007 Ja, vil gjerne føde for tidlig.. Eller ikke så veldig tidlig, men nå er passe.. To uker før termin:-)
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #18 Skrevet 3. juli 2007 Neida, jeg vil ikke føde for tidlig i betydningen prematurt. Men jeg kan godt føde noen dager/uker før termindatoen. Fra uke 37 regnes faktisk ungen som "født til termin" og er dermed ikke prematur lenger. Så jeg som har passert uke 37 kan godt bare legge meg ned og føde dersom ungen bestemmer seg for å komme, for jeg er grundig spent på hva som gjemmer seg inni magen! Du må huske at det er forskjell på å føde de siste 3 ukene før termindatoen og å føde prematurt!
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 3. juli 2007 #19 Skrevet 3. juli 2007 jeg vil ikke føde før, men det er pga jeg skal ha ks og vil ikke føde =O)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #21 Skrevet 7. juli 2007 fikk tre uker før tiden med førstemann og er virkelig klar for det nå og. fødselen gikk som en drøm og trultemor var frisk som en fisk. det er hun i dag og 7år etter. så lenge alt er bra og småtten vokser som den skal er det jo ikke noe probl. ungene er ikke premature så lenge de ikke blir født før det er tre uker igjen til termin... !!!
m0n|ca me 2 små Skrevet 7. juli 2007 #22 Skrevet 7. juli 2007 eg vil veldig gjene føde før termin denne gang, ikkje sann at de blir fortidlig fødsel då seff.. men gjekk 16 daga over tida sist å blei satt i gang, har veldig gjerne lyst å oppleve en fødsel som begynde av seg sjøl dinne gang.. å de e forde sjukehuset eg var på hadde veldig rar måte å sette i gang fødsel på føler eg...
Hilsen Aud Skrevet 7. juli 2007 #23 Skrevet 7. juli 2007 jeg vil veldig gjerne få AKKURAT på terminen Får jeg før så mister jeg permnisjonstid (intill tre uker) og får jeg etter så mister jeg verdifull permisjonstid sammen med barnet. (= så mange dager som barnet er født etter termin)
Nusse_83 Skrevet 7. juli 2007 #24 Skrevet 7. juli 2007 Du sier noe der Happy jeg vil gjerne slippe å gå over tiden, synes tulla vokser som bare det for tiden. Det hadde ikke gjort meg noe å føde et par uker før termin heller, men kommer ikke til å gjøre noe for å "sette i gang" en fødsel. Hun kommer når hun vil ut
tjohei Skrevet 7. juli 2007 #25 Skrevet 7. juli 2007 Uansett du så er det vel ikke så mye vi kan gjøre når babyen kommer verken før eller etter termin. Hva er problemet ditt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå