Gå til innhold

Min 6. UL i morgen, og denne gruer jeg meg til :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13+4 etter min beregning og 12+5 etter mens termin, og har allerede vært på 5 UL. Helt fra jeg fant ut at jeg var gravid tidlig i uke 5, har jeg ikke gledet meg en dag over dette svangerskapet. Årsaken til det er at fra dag en har jeg hatt en murrende følelse av at dette ikke går bra. Og sant nok noen dager etter havnet jeg på sykehus og legen som tok UL'n sa at jeg måtte ikke bli overassket hvis jeg mistet for ut fra hva han så var han ikke særlig optimistisk. Vel jeg gjorde ikke det, men problemene bare fortsatte. Jeg var inn og ut av sykehus på grunn av blødninger, men fostret vokste og så langt er alt bra. Havnet til og med på sykehus på Rhodos grunnet blødninger og det var litt av en opplevelse.

Men årsaken til at jeg gruer meg for denne UL'n, er av jeg har en uggen følelse i magen av at noe er fryktelig galt, og at jeg har hatt forferdelig vondt i korsryggen, hodepine, vondt i lyskeområdet så jeg omtrent havner i fosterstilling, og rett å slett kroppklein.

Dette er ikke et innlegg for å få sympati eller medfølelse, men jeg måtte se det sort på hvitt hvordan jeg har det, for snakker jeg om det til kjæresten så er alt så positivt fra han. Men for den som har det slik og føler det på denne måten som meg er det en forferdelig belastning, så dette er på en måte terapi :-)

Men uansett hva som skjer i morgen, så har jeg en vidunderlig datter på 12 år som jeg bedårer, og jeg er så takknemelig og heldig for at hun valgte meg til å bli hennes mamma :-)

Nå skal jeg sette meg ned godt foran tv'n og prøve å puste ..... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke lykke til:)

Skrevet

uff ikke bra med dårlig magefølelse! Prøv å tenkte positivt, selv om det ikke er lett:)

Er bare litt nyskjerrig: Hvorfor mente legen at det ikke kom til å gå bra, når du senere skriver at babyen vokser og alt så langt er bra? Tror du ikke legen bare ville prøve å forberede deg på at det kunne gå galt?

Ps. vondt i lysken er normalt pga muskler strekkes når magen vokser. Spesielt vondt hvis man har sittet lenge og så reiser seg eller når man nyser. Litt dårlig allmenntilstand kan man føle seg også uten at det er noe galt. Hodepine er også en vanlig plage..

Håper alt er bra og lykke til! :)

Skrevet

Den magefølelsen/intuisjonen min har har en fæl evne til å stemme, uansett om det er noen som krasjer 15 minutter der jeg skal kjøre eller at noen i den nærmeste familie blir alvorlig syke :-(

Legen så på fostersekken, at formen på den var som en ballong som lufta hadde gått litt utav, og ergo hadde den ikke klare konturer. Litt knotete forklart men jeg så det selv på UL og sammenlignet med mine datters bilder når jeg kom hjem for jeg tok UL på samme tidspunkt med henne og det var en himmel i forskjell.

Lyskesmertene er ikke sånne ligamentsmerter. Jeg får dem hele tiden - noen ganger kjennes det ut som om jeg hadde hatt ett stort blåmerke som noen presser hardt å lenge på. Når jeg lå i fosterstilling,det var på morgenkvisten, etter at jeg hadde tisset, men da føltes det som jeg brant innvendig i livmoren over skambenet.

Hodepine slet jeg med sist også, ble sendt på CT da for å utelukke migrene vil jeg tro, for da var det som om noen klubbet meg i skallen. Men nå er den mer konstant og intens og det er slitsomt, men bra man kan roe det hele ned litt i allefall med paracet :-)

Skrevet

Huff da, lykke til i morgen.

Skrevet

Kjære den menneske, du må lære deg til å slappe av litt. Skjønner at du er nervøs, osv, men det er jo alle. Når det er så ille så trenger du hjelp, kjære deg! Du må snakke med psykolog eller noe, for kan umulig være bra for babyen at du går rundt slik. Jeg sier ikke dette for å være en ekkel anonym altså. Ble bare så redd for deg. Har selv hatt psykiske problemer og trengt hjelp for det, så tror det beste for deg hadde vært noen fagpersoner som du kunne prata med.

Dette skal gå bra. Masse masse masse lykke lykke til videre!!!

Skrevet

Til Anonym:

Trenger ikke flere fagpersoner enn de jeg har. På grunn av alder, MS og komlikasjoner blir jeg fulgt veldig nøye opp både av lege, nevrolog, jordmor og gynekolog. Jeg vet hva det betyr å slite jeg også, men dette er ikke det. Hvis du leste hva jeg skrev, så om noe går galt, så er jeg fornøyd med hva jeg har, og kommer over det :-) Jeg er hverken naiv, lettskremt eller klatrer ikke på veggen. Jeg tar hver dag som kommer, og det som skjer det skjer, og det kommer til å skje uavhengig av hva jeg gjør eller tenker :-)

Men det er en fryktelig belastning å drive å blø uten en forklaring på hvorfor, og det hadde du villet forstått hadde du gjort det samme. Men jeg håper du er en av de heldige som slipper å ha det sånn, og jeg håper du har ett ukomplisert og lykkelig svangerskap :-)

Takk for bekymringsmeldingen og lykkeønskningene dine.

Skrevet

Lykke lykke til. Føler med deg og ønsker deg all den lykke du kan få på din framtids vei...

Jeg har hørt om noen her inne som har hatt en masse komplikasjoner ,men likevel født friske barn. Håper det går veldig bra for deg også!

Klem klem :-)

Skrevet

MIN Bursdag i mårra.. Da skal det gå bra.. mitt ønske til deg det .)

Skrevet

2 TætteRættÅSlætt:

Å du er så søt da, nå måtte jeg smile gitt - takk :-)

Og til dere andre, takk for alle lykkeønskningene :-)

Skal få høre hvordan det gikk i morgen, og siden 2 TætteRættÅSlætt brukte bursdagsønske sitt på meg må det da gå bra :-)

Skrevet

Vil bare si at jeg skjønner så utrolig godt hvordan du har det. Har vært til x antall ultralyder + fått dårlig beskjed i begynnelsen et par ganger. Har hatt konstant dårlig magefølelse, men det har vist seg å være bra hver gang nå. Nå er jeg 27 uker på vei. Jeg skal også på ultralyd i morgen, og gruer like mye denne gangen som tidligere. Håper alt går bra med deg. Krysser fingrene for at alt er i orden. Lykke til.

Skrevet

JEG føler VELDIG med deg.....Har hatt blødninger 1 gang i uka, er 5 mnd på vei nå og det har vært helt pyton.Det er en forferdelig belastning og blø blø blø....Eneste man tenker på er om det er blod eller utflod som kom i trusa nå, og når man tisser lurer man på om det kommer blod da og. Midt på natt lurer man på om det kommer blod.

Blir helt sprø!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har vært til 8 ul er med innvendig,utvendig,gu og overleger....og man blir helt gal.

Det er fra livmortappen og visstnok ikke farlig,men helt håpløst å gå slik.

Tørr nesten ikke røre meg.......

Og sex er bare å glemme.....

Masse lykke til !!!!!

Skal tenke masse på deg og krysse fingre og tær...........

Skrevet

Anonym og Babykos:

Godt å høre at jeg ikke er alene om å føle belastningen. Det er ikke mange som forstår hvordan det føles. Bare det å gå på do blir et nervepirrende. Jeg har det akkurat som dere begge, og det er derfor man ikke nesten tør å glede seg.

Og som deg Anonym: Jeg gruer meg til hver å en jeg også , men denne mer for nå er jeg over 1. trimester, en slags milpel kan man si, Men jeg tror nok den neste og den neste og den neste blir like nervepirrende også!

Babykos:

Skal spørre i morgen om det kanskje det er hvor blodet kommer fra, for det har ikke engang blitt nevnt! Greit å vite hva man skal spørre om for da kanskje det blir sjekket også!

Takk for omtanken, og jeg sender mine lykkeønskninger tilbake til dere også!!!

Skrevet

Heia! Jeg føler med deg,og skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg er 14+ 5 på vei. Har blødt stort sett hele veien,og en gang blødde jeg så utrolig mye,så jeg var sikker på d var en abort(lik aborten jeg hadde i januar,men ikke smerter). Men på ultralyd var det liv. Jeg var sjokket,men veldig glad! Pga senabort i uke 15+18 for noen år siden,henviste gynokologe meg til Føde Pol.,så jeg kunne få satt inn Arabin pessar over livmortappen.Men overlegen der ville det ikke,for det kan øke infeksjonsfaren. Jeg ble veldig lei meg,siden d var vannet som gikk på begge senabortene mine. Har tidligere fjernet litt av livmortappen pga celledeling,så jeg er sikker på at livmorhalsen er svak. Han sa at jeg skulle komme tilbake om tre uker,men jeg har vært der både uka etter og nå i forige uke.Og d var bra! Ja,for da var servix så forkortet,at han valgte å sette på arabin pessar. Har i tilleg fått antibiotika,for å hindre infeksjon. Han sa at om dem ikke satt den på,så ville d gå galt,men nå er d en liten sjanse for at det kan gå bra.. Den første uka er kritisk,men etter det er det større sjanse.Ska' på ny ultalyd på torsdag,og er så spent. Har gått bra siden sist torsdag,håper bare d varer! Denne gangen må d gå godt!!

Huff! Jeg skriver og skriver.. Men jeg har vært og er mye engstelig,og vet at det ikke er lett å tenke positivt. Men jeg bare må d nå. Både for mannen min sin del,min del og ikke minst for babyen i magen!

Håper virkelig at det går bra på ultralyd i morgen! Lykke til! Jeg krysser fingren for deg!

Anonym

Skrevet

Hei!

Har du vært på UL nå? Er veldig spent på hvordan det har gått med dere, har tenkt mye på dere i natt etter at jeg leste denne tråden. Håper alt er som det skal.

LYKKE TIL!!

Skrevet

Skrev litt om det i en ny tråd for og oppdatere litt, men jeg sitter her lykkelig og med ett smil om munne og puster godt :-)

Ikke noe særlig klokere men så lenge babyen har det bra så er jeg fornøyd, og jeg skal takle plager da :-)

Takk for lykkeønskningene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...