Gå til innhold

Halsbrann - hva hjelper mot det mon tro????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 9 uker igjen til termin, og halsbrannen blir bare verre og verre. Føler det brenner og svir fra magen og nesten ut av munnen.....har aldri hatt problemer med halsbrann før, og har lurt på hva folk snakket om men nå har jeg virkelig fått erfare hva det er og brann....jepp....akkurat slik føles det

Noen som har noen lure råd - noe man bør unngå å spise/drikke og noe man kan spise/drikke som hjelper ??

Takker på forhånd for alle forslag ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker gaviscon fra apoteket. Og så er det lurt å holde seg unna brus og sjokolade hvertfall

Skrevet

..og noen har god effekt av Lovehearts-sukkertøy! :)

Skrevet

melk, link og titralac(apoteket) er det som funker hos meg i alle fall!!

Skrevet

Huff da - jeg som har drukket masse brus....akkurat nå drikker jeg vann uten at det har hjulpet noe.......sitter oppreist og likevel brenner det noe så utrolig sinnsykt....loveheart skal kjøpes inn og prøves i morgen...for dette gjør vondt og er svært ubehagelig...Har slitt med halsbrann en stund nå, men ikke så gale som det har blitt nå, men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å holde ut...nedtelling til termin er begynt:)

Takker for svar !!

Skrevet

Jeg har brukt Aloe Vera juice. Med det samme jeg tar det er det akkurat som om det blir litt verre noen sekunder, men så blir det godt.

Det hjelper å holde seg unna visse matvarer også ja. Sterkt krydret mat for eksempel. Jeg får dessuten halsbrann av yougurt...?!

Skrevet

Her skal alt føres på en liste og prøves ut ;) he,he...

Skrevet

Aloe vera skal ikke brukes innvortes under svangerskapet.

Loveharts funker for meg, også smaker det godt!

Skrevet

Hei:) Det hjelper å drikke ett glass melk når man har halsbrann. Man kan også kjøpe tabletter på apoteket mot halsbrann for gravide. De er ikke så gode, men de hjelper. Lykke til:)

Skrevet

Spis mandler! Det har hjulpet umiddelbart hos meg!

Skrevet

melk hjelper kun der og da ikke så lenge...å lovehearts gjør det myyye verre sjå meg...:( blir apotet protukt her ja....hjelper litt,men ikke på alt...

Skrevet

Bruker de typer halsbrann tabeletter jeg kan bruke når man er gravid, men ingen hjelper lengere. Bruker også flytende gaviscon hjelper litt iblandt. Jeg kan snart ikke spise noe ting det blir bare værre og værre, heldigvis bare 3 uker igjen nå. Gjærbakst er lurt å holde seg unna, ellers fett og krydder.

Skrevet

Jeg bruker Novalucid. Det kjøpes reseptfritt på apoteket og det var jordmor som anbefalte meg det. Det hjelper nesten alltid og det er umiddelbar virkning :-)

Skrevet

Gaviscon tyggetabletter fra apoteket har hjulpet meg. De har ingen innvirkning på babyen og kan tas når behovet melder seg. Ellers har jeg også fått tips om mandler og tørre havregryn, men det har jeg ikke prøvd selv.

Skrevet

Hei. Du må bare prøve Titralac. Tabletter som du får på apoteket. Kan svelges hele, og er ikke farlig. Jeg hadde prøvd alt, tom spist rå poteter som var det eneste som hjalp litt en stund. Det var himmelriket å få disse tablettene. Anbefales!!

Skrevet

Tusen takk for alle svar:) Jeg har allerede kjøpt inn lovehearts og de skal prøves i kveld....hvorfor kommer alle "vondter" om kvelden når man vil slappe av og gjerne sove litt...hmmm:)

Må huske å kjøpe melk i dag også, og se om jeg rekker en tur på apoteket...he,he....kanskje jeg ikke skal prøve alt på en gang;) Da må jeg jo gjøre stooooooooore innkjøp av diverse hver dag ;)

Men igjen - tusen takk for at dere tar dere tid til å svare. Er ikke meningen å klage - men det er skrekkelig vondt når det står på som verst.

Ha en fin dag jenter - i dag har jeg 65 dager igjen og 9 uker til termin ....jippi :) Det går på frem...Har også noen feriedager til gode, så resten av uken blir det fri fra jobb, og så er det bare en måned igjen til permisjon da jeg skal bruke 3 dager med ferie før permisjonsdato også:) Så nå begynner jeg å glede meg...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...