Gå til innhold

Frøkna bærsjer i do!!!


Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!!

Anbefalte innlegg

Var på fest på lørdag, og satt og skravla med ei som har 3 barn. Hun sa at jo lenger du venter med pottetrening, jo vanskeligere er det å få ungen til å lære seg å gå på do... høres jo logisk ut, for en 3 åring er jo vant til å gjøre i bleia, og vil fortsette med det...

Hun hadde begynt å sette minsten på do da hun var 4,5 mnd, og nå er hun 9 mnd og bærsjer kun på do.

 

Måtte bare prøve... Så i går når jeg så at frøkna (hun er 5,5 mnd) lå på gulvet og trykket, så vrengte jeg av a bukse og bleie, og satte henne på do mens jeg holdt henne. Også bærsjet hun i do. Det samme gjorde jeg i dag. Hun var skikkelig konsentrert da hun trykket, og når hun var ferdig så gliste hun stort. Så stolt da. Så i morgen skal vi ut og kjøpe potte og do-ring. Da slipper hun jo å bli sår i rompa, og det er mye lettere og vaske henne når bærsjen ikke er klint utover i hele bleia.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så morsomt! Gutten min er også 5.5 mnd, men her ser vi ikke når den kommer, det sier bare pang og så er bleien full! Så vi må nok vente litt med denne pottetreningen. Men lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten men er 5,5 mnd. Tror også det blir veldig lenge til hun/vi er klar for do trening. Her sier det også bare pang og bleien er full, son ca kl 07 om morningen og da er eg i svime land.

Men har hørt om en som har 3 barn og aldrig tatt en bæsje bleie.De bæsjet i vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Åh jeg som var så stolt over storebror som har bæsja i do siden han var 15mnd........... Imponerende.

Gutten vår på 6mnd bæsjer nesten aldri. Kanskje do er tingen for han.... hi hi......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke jeg engang rekker å ta av bleien før han er ferdig å bæsje. Her ser og hører vi tydelig at han trykker, men å haste ham avgårde til stellebord og vrenge av bukser og bleier tror jeg bare blir stressende for ham. Dessuten så gjør han som regel unna dagens bæsj om morgen i 6-tiden når han våkner. Så tror ikke dette er tingen for oss, men det er nok en lur ting å ikke vente for lenge nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he genialt da!

 

Her rekker vi ikke reagere før det smeller i bleia gitt. Tror ikke hun trykker i det hele tatt..... bæsjer fortsatt et par ganger denne frøkna, nok lenge til det blir noe do-trening her gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med vinterjente jeg , dessuten vil de syntes det er ekkelt med bæsj i bleia etterhvert alikevel , og ville slutte , bare om å gjøre at de ikke blir redd do og potte. man setter ikke barn som knapt kan sitte selv på ei potte vel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var tidlig å begynne med dotrening!

Men det må jo bli slitsomt å holde babyen over doen da. Regner med at den er så liten at den ikke kan sitte selv.

Håper at jeg slipper potta, og kan begynne rett på dotrening når den tid kommer her (synes potter er ekle og uhygieniske). Nå bæsjer lillegutt ofte på morgegen, sånn at vi må skifte på ham når vi står opp. Ikke alltid vi hører at han driver og skviser det ut heller (selv om det av og til kommer noen skvosjete lyder fra bleia hans mens han stirrer konsentrert på et eller annet...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innlegget ditt, fikk frøkena en periode med veldig hard mage. Hun trykket og trykket i flere dager, uten at det kom så mye. Så husket jeg innlegget, vrengte av henne bleia og satte henne å do, og ut kom bæsjen!!! og sååååå fornøyd hun var! Blir jo mye enklere når tyngdekraften hjelper til. Har prøvd doen noen ganger etterpå også, uten samme suksess....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smart å begynne tidlig ja. Jeg ble inspirert av deg, så i dag bæsja gutten min på potte! Det gikk over all forventning:) Artig å se. Men er det fordel å begynne med doen å hoppe over potta skal tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min ble pottetrent når han var 3 år og 2 måneder. Han hadde 5 ulykker etter at vi begynte å trene og det tok ikke mange dagene før han fortalte oss at han måtte og vi slapp å spørre han hver time. Superenkelt, ikke noe å bekymre seg for iallefall.

 

Lykke til med lillejenta di, her kommer bæsjen til lillebror som en rakett uten forvarsel så jeg tror vi venter litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...