Gå til innhold

Hadde dere taklet

Anbefalte innlegg

Skrevet

å ha svigers som nærmeste nabo???

Og hvorfor/ hvorfor ikke....

Bare nysgjerrig:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i huset til svigermor, men hun er ikke så ofte her fordi hun har en kavaler oppi trøndelag som hun er hos for det meste. Men når hun er her så er jeg DRITTLEI av henne. Hun har støv på hjernen serru, skikkelig sykdom hun har, så hun føler hun må lære meg alt ang vask, klær-opphenging og sammenbretting, osv. Ingenting jeg gjør er bra nok, pluss at hun sniker i sakene våre, og på rommet vårt...

Skrevet

Ups....høres ikke bra ut...

Utrolig at du holder ut, da...:)))

Skrevet

Hun er heldigvis verdens snilleste ellers - er jo bare en sykdom/tvangstanke hun har, så må jo prøve å takle det =) Hehe... vil dere flytte i nærheten av de?

Skrevet

Jeg har vært nabo med mine svigerforeldre før. Men vi flyttet for 2 år siden. Det funket i grunn greit, men er glad vi bor for oss selv nå. Da er det faktisk enda hyggeligere når vi først sees.

Skrevet

Nei, vi vil flytte lengre bort. he he

Bor rett ved siden av dem nå og det er ikke så greit.

Selv om de ikke gjør så mye galt, føler jeg at jeg vil ha en egen plass helt uten familie, liksom...

Men det er vel vanlig at jenter vil ha heimen for seg selv og uten innblanding, skulle jeg tro:)

Skrevet

vi har dem som nærmeste nabo.... ser vi ut av stue vinduet ser vi rett inn på kjøkken benken dems.. dere har sikkert sett alle elsker raymond........ SÅNN HAR VI DET!!!!!! svigermor er like jævlig. ber dem på middag og sånn og hun har med mat.... har vi hengt opp tøy i stua som hun da kan se igjenom kjøkken vinduet sitt ringer hun opp og sier at vi godt kan henge klærne til tørk i kjelleren hos dem... og suklle vi ha besøk og det står en ukjent bil i gårdsplassen kommer hun opp for å sjekke hva dette er for noe. det høres sikert ut som jeg finner opp dette men det er faktisk sant.. men for øyeblikket har vi ikke råd til å kjøpe hus så vi må bare holde ut litt til..

Skrevet

Å...kjenner den følelsen, ja!

Bare pass på at det ikke ødelegger mellom deg og mammen din, å bo sånn...

Det er jo skikkelig plagsomt å være under oppsyn hele tiden!

Nå vet jo ikke jeg hva han synes om o å bo sånn, da men...

Jeg har heldigvis en mann som er like ivrig som men på å komme bort:))

Skrevet

Fordi at selvom svigers er kjempe koselige så hadde jeg ikke orka å ha de traskenes rundt hele tiden. Svigerfar kan være litt ille sånn.. Plutselig så er han der,og så har han ikke mye si,så da blir det bare dautid lissom...

Men for noen er det sikkert kjempe greit og kjempe kos. Spørs på åssen forhold man har til de og om man trives med å ha de så nærme hele tiden.

Skrevet

Vi bor langt unna, og det er helt herlig!! (";)

De andra barna hennes som bor i nærområdet tråkker hun ned dørene til. Vasker, pusser opp, maler hus og ordner hagen til.

De stortrives med å slippe å ordne selv. Jeg (vi!) ønsker bare hjelp når vi selv ønsker det ;)

Her har vi det veldig behagelig :)

Er stort sett vi som må dra til dem på besøk også....

Skrevet

min kjære samboer er heldigvis enig med meg.. tror nesten han syns det er verre enn meg. for alt han gjør blir jo raportert videre til store broren hans som er foreldrenes store gull gutt. he he sambo har til og med foreslått og flytte hjem til mine foreldre men det nekter jeg!!! sambo har prata med svigers om dette og dem ble skikkelig furte men det hjalp i alle fall litt..

Skrevet

har svigemor som nabo, og vi deler ytterdør (bor i en stor ombygd leilighet)

og det går veldig greit!

vi kommer til henne hvis vi trenger noe, som smør, støvsuger osv!

tror det er fint med denne ordningen når vi får barn, greit med barnevakt så nærme! og hun respekterer privatlivet vårt!

hadde nok ikke klart å ha en innpåsliten svigemor så nærme, nei!

Skrevet

Vi bor som nabo til svigers!

Ikke akkurat så tett at vi stirrer inn i stuene til hverandre, men nærme nok til at vi har nok full kontroll på hvem som kommer på besøk og døgnrytmen i det andre huset.

Var skeptisk til å flytte hit, men det har gått greit. Tror nok det finns en del meninger om det jeg gjør (eller ikke gjør) inne og ute. Men det holder de for seg selv mesteparten av tida. Jeg har vokst opp med litt annet syn på hva som er riktig og viktig, så da blir det litt tilpassning for alle parter. Må legge til at de er så snille og gavmilde at det tipper over til å bli for mye innimellom, er litt leit å måtte si nei innimellom, men det har heldigvis ikke blitt noen sure miner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...