Gjest Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 nå trenger jeg altså ferietips ettersom det vi har planlagt har gått i dass:( Ferie fra ca 12 juli til 22 juli Vi er en aktiv familie som er litt slitne etter mye jobbing og syke unger. Trenger påfyll av gode opplevelser. Noen som har gode tips til reisemål. Vi bor i Rogaland, men er veldig mobile- ikke fly. Ønsker ikke opplevelser a la dyreparken eller sånt.. Kanskje bondegårdsferie, eller "dype fjorder" Hjelp meg litt nå
Maud Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Vet ikke om jeg er stinn av gode idéer egentlig, ville bare si at det var synd at dere må endre planene. Er det ikke noen fine steder i Sirdal da, så slipper dere å reise så langt?
Reveenka Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Hei! Har ikke egentlig noen konkrete forslag - men vi har(som dere) hatt et veldig slitsomt og krevende år-halvår bak oss. Vi voksne føler veldig på at vi rett og slett ikke orker ferie på den måten vi pleier - med reising og opplevelsesparker og slikt. Vi har hjemmeferie i år vi, men har lagt inn løselige planer om telting i åsen bak huset(15 minutter kjøring), være på "rænsjen" (gammalt, arvet småbruk med uendelig oppussingsbehov), besøke familie i gudbrandsdalen hvor vi også har fått tilbud om å "sette bort" ungene noen dager(de eneste barnevaktene vi har som tar hele banden samtidig) - og ellers bare slappe av og hente krefter, sove lenge, late dager hvor vi går eller sykler til butikken eller inn i skogen bak huset for å se på sauene og kaste pinner i bekken, eller bade i plaskebassenget i hagen på varme dager. Ungene spør stadig etter morsomme ting å gjøre, men vi ser også at de har det fint med "bare" å være hjemme, og at alle har rolig puls. Vi legger nok inn noe moro for dem, men ikke sånne ting som blir heseblesende. Vi voksne skal unne oss en svipptur med ColorFantasy til Kiel mens ungene er i gudbrandsdalen - slappe av på dekk eller i lugaren, handle i taxfree og spise godt. Storbyferie uten kjas og mas med fly, taxi og traving rundt i bygatene... det får vi ta senere. Håper dere får en avslappende og fin ferie, og at dere får hentet dere inn igjen! c",)
Reveenka Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Hva med å prøve å leie en hytte et hyggelig sted, og lene dere godt tilbake der? Går sikkert an å få leid noe sånn litt på sparket c",)!
Tiggywinkle Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Vi har fast en uke i Hemsedal hver sommer, uansett hva annet vi skal i ferien. Så også i år. Her storkoser ungene seg. Stolheisen til fjells, bade og fiske i elva, gårdsbesøk, tur til Nærøyfjorden (anbefales) og Laksesenteret i Lærdal, fjellturer med pannekakestejing på primus. Gode måltider både på Harahorn og på Skarsnuten. Har været vært veldig dårlig har vi gjerne lagt inn en dag på Pers og badet der.
-Lin Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Vil dere reise langt? Eller holde dere i Rogaland? Grindafjord Camping er flott! (Men hyttene er så som så kanskje) Der er det et fint badeland for både voksne og barn, dere kan reise en dag til viking-gården på Bukkøy og dere kan feks. besøke en åpen gård en plass. Ellers kan dere feks reise til Bø i telemark. Der er det mulighet for gårdsferie og evt badeland hvis det frister. Dype fjorder finner du feks i Sogn. Balestrand er nydelig... Der er et flott akvarium som er verdt et besøk. Så har du Jølster. Der kan dere rafte i elva Jølstra... Og Jølstraholmen camping har flotte hytter (de nye iallefall) Holmsbu er vakker om sommeren, men der er jeg usikker på overnatting utenom hotellet Det var mine tips )
Plutseliten :) Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Hei! reisemal-sydvest.no Her er litt forskjellig å gjøre om dere ikke vil dra så langt. Noen venner hadde reist rundt i fylket å samlet SAGA kort...sjørøvertokt osv...var visst kjempegøy for ungene Lykke til,er sikker på at det kommer til å bli topp uansett hva dere finner på!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Takk for tips alle kjekke damer:) Jeg vil igrunnen bare være med mannen min siden jeg ikke har sett stort av han i det siste, og la ham ta alle spisesituasjoner siden jeg og gutta er litt utbrente på det området nå. Som dere sier, det blir bra uansett hva vi gjør. vi har overnattingsmuligheter i Sirdalen så det kan vi benytte oss av, men har lyst til å se litt mer av Norge. Ungene synes det er kjekt med dyr, så da tenkte jeg at litt bondegårdslukt med hester, sauer og kaniner måtte være fint. Kanskje vi skal bare tutle oss avgårde og ta det litt som det kommer. Har skrevet ned tips og råd fra dere, så ferie skal det nok bli:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå