Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Må bare lufte tankene mine litt... Termin 4 august, planlagt KS 26juli. Sist fødte jeg 1 uke før termin, hele fødselen tok 4 timer og var nokså traumatisk. Sykehuset har sagt at om jeg går i fødsel før KS vil de så langt det er mulig prøve å stanse fødselen for å gjennomføre KS. Dette pga alvorlige skader fra sist. Må derfor komme meg på sykehuset så fort som bare f... om jeg merker noe som helst... Bor bare 15min fra sykehuset så saken er jo egentlig grei. Tingen er at mannen min vil dra avgårde på dagsturer fremover, dette for å gå i båt. Han er da 1 1/2 time fra hjemme pluss ute på sjøen og det vil ta ham i hvertfall 2 timer å komme seg hjem på. Jeg har så panikk for at noe skal skje før tiden, er jo bare vel 3 uker til KS så hadde håpet han ville ventet til etter det. Både han og mamma synes jeg er super urimelig, men jeg er bare så redd for å måtte "ordne" opp i alt selv med å komme meg til KK samt usikkerheten om han vil nå frem...
Solskinnsjenta Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Jeg skjønner godt at du ikke liker at han drar ut på sjøen nå "rett før". Kan dere inngå et kompromiss? At han får være ute frem til omternt 15 juli, da er det 10 dager igjen til ks, og litt nærmere termin. Snakk med ham, og fortell at du veldig gjerne vil ha ham med på fødselen, sprør hvordan han vil takle det å få Telefonen når han er ute på sjøen. La ham selv innse at det å være 2-3 timer unna når du går i fødsel ikke er kjekt hvis han vil være med på mini sin fødsel. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Har prøvd, men virker ikke som om det går inn... Sitter allerede med masse kynnere, og til tider nedpress så hadde vel egentlig håpet at han ville holde seg i "byn" fra nå av jeg...
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Syns ikke du er vanskelig i det hele tatt... Mannen min har ferie de første 3ukene i august,og jeg har termin i ferien hans. Han får ikke reise på noen langturer i den ferien. Enten er jeg med,eller så er han ikke mer enn en halvtime unna. Jeg mistenker at jeg kommer til å føde før,så da får han se å holde seg i nærheten;) thihi... Er enig med Solskinnsjenta. Spør åssen han vil føle det om han er 2timer unna når du går i fødsel. Seriøst,hadde min mann gått glipp av fødselen fordi han ville på tur og ikke rakk å komme tilbake,så hadde jeg blitt skikkelig såra og jeg tror jeg ville ha holdt det mot han lenge.... Jeg er ikke langsint,men en så stor ting hadde nok gjort at jeg hadde vært sur lenge..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Både han og mamma mener det er så lenge til termin og så lite sannsynlig at noe skal skje før KS. Er vel kanskje litt enige med de, men allikevel sååååå redd for at noe skal skje før. Ikke bare skal jeg gå i evt fødsel, men pga tidligere komplikasjoner må fødselen stanses. Vet liksom ikke helt gangen i hva som skal skje, så er så ekkelt å kanskje skulle måtte gå gjennom dette alene. Helt uaktuelt å ta med noen andre på KK...
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Du føler det du føler... Det er ikke noe de kan gjøre med det. Jeg syns de skal respektere følelsene dine. Skulle noe mot all formodning skje så er det greit å ha mannen i nærheten.. Om han reiser så kommer nok både han og mamma'n din til å sitte med mega skyldfølelse hvis noe faktisk skjer... Inngå et eller annet kompromiss med han. Sånn som jeg delvis har gjort med mannen min. Han holder seg i nærheten når han har ferie nå,og så lar jeg han reise på konferansetur med jobben første helga i april. Så får jeg sjøl bestemme om jeg vil ha noen til å bo hos meg mens han er borte,eller om jeg reiser til mamma,eller om jeg klarer meg på egen hånd den helga. Bebisen er da litt over 1mnd gammel.
LRMG Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Er det ferieturer eller jobb? Hvis det er ferie, er jeg enig i at det er feil prioritering, og han bør ha forståelse for at dette er stressende for deg, særlig hvis du har mye kynnere og nedpress. Kan dere ikke heller finne på noen keisersnittvennlige ferieaktiviteter i lag?
Solskinnsjenta Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Det er kanskje slemt gjort, men kanskje du skulle vekt han en natt og lurt på om det kanskje er igang... Vekke ham med at du tror det er rier, få ham opp, og så "går det over", sånn som vi har lest om så mange her inne... Kanskje går det inn litt mer da?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Det er bare dagsturer det er snakk om, er bare avstanden som bekymrer meg samt det at han befinner seg ute i båt... Han mener det ikke er ferie nok for datteren vår på 4 år å være i byen, selv om jeg alltid drar henne med på allslags aktiviteter. Det såret nok like mye som det at han ønsker å dra på disse dagsturene sine...
LRMG Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Kjøp boka "1000 ting du kan gjøre med barna" til ham, så finner han kanskje noe fristende å gjøre med fireåringen som også kan gjøres i nærheten av deg. Eller kanskje du kan være med ut på båtturene - eller har du fått beskjed om å holde deg i nærheten av sykehuset?
LynxLynx Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Mulig det er lenge til termin. Mulig det ikke er noen fare for at noe skal skje enda. Men du er engstelig og redd, og det er etter min mening grunn nok for han å holde seg gjemme og være tilgjengelig! Trist men leit om han ikke får vært på sjøen så mye denne sommeren. Det kommer flere sommere. Nå er hans hovedoppgave å støtte deg som bærer ungen hans! mumlemumlemannfolkmumlemumle
Mi vendicion ISABELLA Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Jeg syns ikke du er vanskelig. Har selv en mann som bor borte fra mandag til torsdag. Han er jernbinder, men jeg har sagt til han at fra neste uke så vil jeg at han skal spørre sjefen om han ikke kan jobbe på lageret. Han jobber nå i drammen og vi bor i moss. Det er jo ikke så langt, men jeg trenger ham her, og er redd han ikke skal rekke frem om noe skjer på natta. Har termin om 15 dager og jeg er helt alene her i moss. Alle jeg kjenner bor i oslo, så jeg trenger han hos meg! Ble litt om meg det, men det jeg mener er at selv om de ikke er så langt unna og kan rekke det akkurat osv, så trenger vi dem! Trenger dem mer nå enn noen gang. Jeg håper det ordner seg for deg!
mednr5imagen Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 Fortell ham denne "soskinnshistorien" om da min søster var gravid med 1 mann... Mannen hennes skulle bare ut med snekka, ikke så langt fra der de bor...men det var jo helt uten dekning der ute, så søstern min fikk ikke kontakt med han...han ante fred og ingen fare når ingen ringte på hans mobil! og der hjemme gikk min stakkars søster med veer, og med ingen andre rundt seg...hun måtte ringe til SVIGERFAR som var den eneste hun hadde i nærheten, og han fikk henne opp på sykehuset...der fødte hun sin førstefødte, uten pappaen til stede Stå på! Gubben her får ikke dra lenger enn til jobben i disse dager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå