Gå til innhold

Ang søknader, cv'er, vitnemål...Hjeeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg blitt arbeidsledig. Har jobbet på samme plass i maaaange år, helt siden jeg gikk ut av videregående. Den jobben sendte jeg ikke søknad for en gang... Nå er det på tide å søke på nye jobber. Har funnet en som jeg må få levert inn søknaden til, til i morgen. Men hvordan er det nå da, ang søknader, cv'er, vitnemål? Jeg er helt blank på det området jo. Er det vanlig nå at en lager seg en cv og sender den inn med søknaden, og så sender de svar tilbake dersom de vil ha vitnemål? er jeg helt på bærtur nå? Og finnes det noen gode internett sider der jeg kan se eksempel på søknad eller cv?

Gruer meg til hele greia, har så dårlige karakterer (aldri vært skoleflink). Men nå har jeg jo tross alt hatt en ganske så bra jobb da, så det må vel trekke meg opp litt får jeg håpe:) Blir veldig takknemmelig for tips og forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er og sende en kortfattet søknad med CV.

Tips finner du bla her :http://www.dagbladet.no/dinside/2004/03/01/392257.html

Skrevet

En skal altså ikke legge ved alle vitnemål og attester i første omgang?

Skrevet

Nei, bare søknad og kort CV. Aetat sine nettsider tror jeg har mye info og eksempler.

Tror knapt jeg har vist vitnemålet før noen jobb.

MEn om du ikke skulle få denne jobben, sier jeg bare en ting ; VIKARBYRÅER. Genialt spør du meg, ordner hele prosessen, ringer bare og sender deg på intervju. Eneste er at du kanskje ikke får fast med en gang, det kan bli en prøveperiode før du er ansatt i Manpower før du blir tilsatt i firmaet du har fått job hos. De ordna jobb for meg på under en uke nå nettopp.

Lykke til med jobbsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...