Gå til innhold

Hvilken type??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folat

Vi skal starte prøvingen snart nå, å da vil jeg gjerne bruke folat før jeg blir gravid.

så da er spørsmålet da damer:

hvilken type bør jeg velge? er jo litt forskjellig der ute på markedet....er det noe man bør styre unna?

er sikkert tatt opp dette ca 1000gang, men prøver meg likevel jeg siden jeg ikke fant noe om det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefalte noe nytt til meg på apoteket, folat med omega3. Skulle være en bra kombinasjon. :)

Skrevet

ja sto å så på det i går når jeg var innom å kjøpte noe for bronkitten til samboeren... men spurte ikke hu dama om det siden jeg hadde det litt travelt...

kanskje jeg skal innom å kjøpe i morgen da :) var vel noe sånnt som 150kr for den pakken.

jeg har hørt alt fra at man skal gå på dette en mnd før og tre mnd etter at man er blitt gravid jeg, men lurer litt på hva andre synes om det her:)

blir ca 2mnd om alt klaffer fullstendig med en gang, men ser for meg det kommer til å ta en del mer tid enn det da.:)

Skrevet

noe annet jeg bør gjøre og?

Skrevet

De fleste leger mener folatbruk 3mnd før nå om dagen. Legen min sa at egentlig burde alle kvinner i fertil alder bruke folat fast i tilfelle de blir gravide selv om det ikke er planlagt... Vet ikke om jeg hadde orket det da. Ellers er det jo å avstå fra alkohol, røyk og kaffe selv i prøveperioden. Vet det kanskje høres ekstremt ut, men ser stadig anbefalinger om dette rundt omkring. Røyk er ikke no problem for meg, men jeg tar litt vin i tiden frem mot EL, ingenting mellom EL og IKM. Kaffe har jeg redusert litt på, men var ingen stor kaffedrikker egentlig så det går fint. Kaffe kan man drikke litt mer av etter 1. trimester tror jeg. Uansett mange som ikke gjør noen endringer og alt går fint allikvel :)

Skrevet

ja jeg får innom et apotek i morgen da gitt!

kaffe og røyk er enkelt å holde seg unna, men å være 100% alkoholfri er jeg ikke så opphengt i nå i starten da, skal på fest neste fredag, men drikker så skjeldent ellers at jeg ikke skal gå rundt å føle jeg ikke må kunne ta et glass om jeg vil:)

veldig kjekt med råd:) takker og bukker for de som har kommet inn, og om det kommer inn fler:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...