Kena Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Er det noen her med erfaring med å ta i mot flere fosterbarn? Hvordan er det med å passe inn besøk fra bio-foreldre, blir det litt mye styr med flere foreldre å forholde seg til? Sjønner jo at det blir litt, men hadde vært arti å høre erfaringer. Og hvordan synes de andre barna at det er flere som kommer? Vi har ett barn selv og ett fosterbarn, men har tid og hjerterom til flere!
lille pi Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Hei kena! Vi har to fosterbarn fra forskjellige familier. Det går egentlig veldig greit, men det blir jo dobbelt opp med besøk både fra bvt, tilsynsfører, bio foreldre og øverig familie... Alikevell synes jeg som sagt at det går greit, bare å planlegge godt på forhånd så ordner det seg:)
Kena Skrevet 9. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2007 Takk for svar! Er det stor alders forskjell mellom fosterbarna, og har dere egenfødte? Vi vil gjerne ha en i mellom dem vi allerede har i alder, men det er jo bare ett ønske da!
lille pi Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Hei! Eldste er 5 og yngste 2. De har mye glede av hverandre i hverdagen, og mitt håp er at de vil finne støtte i hverandre når de blir eldre og eventuelle problem dukker opp... Minst forstår jo ikke noe annet enn at det er oss som er familien, mens 5 åringen jo begynner å forstå ganske mye. "jeg har to mammaer jeg" hender det h*n sier, og det er jo sant. Virker som det foreløpig er helt uproblematisk. Eneste jeg til tider synes er leit, er at den ene familien stadig har med seg ting, mens den andre aldri har det. Ikke det at det er så viktig med gaver og materielle ting, men jeg ser det er sårt for den eldste. Har løst dette med å ha et lite "lager" med små ting som jeg kan bruke til å jevne ut:) Har forøvrig ingen egenproduserte barn, men etter at disse to kom inn i mitt liv har jeg faktisk ikke noe ønske om det heller:)
Kena Skrevet 9. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2007 Akkurat det problemet med gaver, har vi også! Da med vår "egen" gutt og foster sønnen! Vi kompensere med at største mann får dra på overnattinger, o.l. Men problemet vill jo bli større viss vi får enda ett foster barn da. Nå er størstemann en veldi gløgg unge som faktisk sjønner at det er sånn! Han har faddere som er veldi flinke til å gi gaver til jul og fødselsdager, så det retter opp antallet litt! Lillemann har ikke faddere så der er det bio foreldre bare! Det er ett problem men vi må vel ta det etter hvert. Vi har bare 6 besøk i året av bio, hvordan løser dere dette? Har dere besøkene nogenlund samlet eller ?
lille pi Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Ja vi prøver å samle det. Jeg har sagt i fra at jeg så langt som mulig må få sette datoene. Kom frem til at det er gunstig å samle det til første tirsdagen og torsdagen annen hver måned, da er det lett å huske både for dem og oss. Ellers har vi sagt klart i fra at helgene er våre egne. Det er viktig for at vi skal kunne tilby en normal familie situasjon. Jeg ønsker ikke at vi som familie eller barna som enkelt personer skal gå glipp av noe de ønsker å være med på (blir mer aktuellt etter hvert). Men klokkeslettet synes jeg er vanskelig å sette. Hvert besøk er av 3 timers varighet og vi ønsker jo ikke at "hele" dagen skal gå. samtidig trenger barna tid til å roe seg etter besøket, og jeg ønsker jo at de skal være så opplagte som mulig for at besøket skal bli positivt for dem. Hvordan løser dere dette? Veldig glad for å ha funnet dette forumet - er jo ikke ofte man får luftet sine tanker som fostermor, men her kan man jo være ganske anonym!
Kena Skrevet 16. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2007 Ja det er greit å dele litt erfaringer! Vi hadde besøk av bio far i går, det gikk kjempe bra! Egentlig har jeg gruet meg til hans besøk, fordi han er litt vanskelig å prate med! Men i går kom han alene for første gang og var en helt annen person! Det kommer til å gå greit videre med hans besøk tror jeg! Så er den prøvelsen ute av verden! Tror gutten og faren får ett godt forhold etterhvert når lisstassen vokser til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå