virra Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 runde opp ca 700,- til 3000,- i barnebidrag? Bidragskalkulatoern til nav foreslår ca 2300,-, men den tar jo ikke hensyn til at husleia mi er dobbelt så høy ettersom han kan bo i kollektiv og ikke jeg... Vil også be han bidra når store ting skal kjøpes inn som for eksempel ny seng etc. Er jeg "grådig" da?
winneboo Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Vis han bor i kolliktiv så er han vel ikke akkurat rik selv? Synes 3000 i bidrag er mye penger jeg da. Hvor gammelt er barnet ditt da? Her betaler barnefar 1450kr i bidrag å jeg synes det er greit nok. NAV regnet ut at det uansett kostet 2900kr å ha vesla i mnd, så da ble det delt på to. Du kan spørre om han vil bidra med de større tinga men han er ikke pliktig. Men om han skal betale deg 3000 i mnd så hadde jeg ikke mast om hjelp til ting og tang. Jeg spør aldri pappaen om hjelp, men det er en sak for seg selv da.
så var vi 4 Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Hvis han går med på det er det jo ikke noe problem, men jeg synes det blir litt galt å 'lyve' om bidragsberegningen. Da synes jeg heller du skal si til han det om husleia og de store tingene.
virra Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 Trodde bidragskalkulatoren viste bidraget, ikke kostnaden. Men hvis jeg har bomma de blir det jo noe annet. Han tjener nå 30000,- mer enn meg i året og jeg blir arbeidsledig om en måned (kontrakten min går ut). Og han kommer raskt til å gå opp i lønn... Dette bidragsgreiene er noe dritt...!
winneboo Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Oki. Barnefar her tjener 100 000 mer enn meg men betaler bare halvparten av det vesla koster i mnd. Syns egentlig at det holder med det han betaler nå, for hun er jo ikke så dyr i drift når hun er så liten. Men nå driver ikke jeg å shopper klær til henne hver mnd heller da. Du får søke om endring av bidrag når du slutter å jobbe å han går opp i lønn. NAV regner ut det riktige beløpet å det skal holde.
virra Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg handler heller ikke klær hver måned. Han går i klærne til de er fullstendig for små.. Jeg handler heller ikke merkeklær. (fant forresten ikke knappen hvor en kunne taste inn "shopping"forbruk) Mine utgifter går til mat. bleier og barnehage. Jeg har kun tatt utgangspunkt i bidragskalkulatoren som sa fars del var på 2310,- Har heller ingen planer om å lyve om beregninga. Jeg ønsker et samarbeid der vik kan stole på hverandre...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 3000 er veldig mye du får jo 1900 i tillegg i barnetrygd. det blir 4900 i måneden. det er masse penger pappaen her tener 250 000 mere en meg, jeg gikk ned 50 000 i årslønn etter jeg ble gravid. og til høsten går jeg ned ytligere 50 000. mens pappaen får høyere lønn. bidraget her er på 1930 og det syns jeg er ganske så mye. men ønkser han og betale så forstår jeg at du ikke sier nei. men jeg syns ikke du skal spørre om og runde det opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå