Gå til innhold

Min fødselshistorie ;)


Gjest

Anbefalte innlegg

Min fødselshistorie .. Litt lang men..

 

Kl 05.00 den 27.06.07 våknet jeg av at jeg hadde magesmerter, da jeg la merke til at de kom med jevne mellomrom, begynte jeg å ta tiden mellom dem. Sto opp ca kl 05.30, da fikk jeg ikke sove lengre. Samboeren sto opp ca kl 08.00, og jeg fortalte at riene hadde startet, men at det sikkert kom til å ta lang tid ennå. Han dro da på jobb. Ringte føden å fortale hvordan ting lå an rundt kl 13, bare for å si ifra. De noterte at jeg hadde ringt, men sa at det var bare å smøre seg med tålmodighet. Det var det jeg mente også. Riene var aldri noe spesielt regelmessig eller lange, jordmor sa at de ikke var effektive før de varte i 60-90 sekunder, og mine var bare rundt 45-60. Så dette så jeg for meg at skulle ta laang tid.

Samboern kom hjem kl 16.30 fra jobb, og da var riene vonde. Måtte sette meg ned på kne ved salongbordet og jobbe meg gjennom dem, men synes ikke det var uutholdelig ennå. Sendte sambo på butikken, for vi måtta jo ha mat i huset når vi kom hjem fra sykehuset. Tenkte å spise litt før vi dro til føden, men da han kom tilbake klarte jeg ikke være hjemme lengre.

Var på sykehuset kl 18.00. Hadde da allerede 5cm åpning! Jippi! Den lengste periden var over ifølge jordmor. Fikk akupunktur og la meg i badekaret. Da jeg lå der begynte riene å bli skikkelig vonde. Etter ca to timer i badekaret sto jeg opp å tok en dusj, den var mye deiligere, for da fikk jeg konstant glovarmt vann på meg! Ble målt på nytt og det var ca 7-8 cm åpning. Mye vondt for lite antall cm synes nå jeg. Men nærmere målet! La meg på kne i senga over en sakkosekk, fikk etterhvert lystgass. Første dragene var motbydelige, men da jeg ble mer konsertrert på å få inn riktig teknikk, fungerte den godt. Etter ei stund begynte jeg å bli nummen i bena av å stå slik, så jeg la meg ned på sengen. Kvalmen kom, og lystgassen hjalp ikke på den. Kastet opp, men gud så deilig det ble etterpå! Vannet gikk ca kl 21.30. Begynte å kjenne litt trykketrang da kl var 22.15, men da var det vaktiskifte, så jeg ble liggende. Følte at jeg måtte føde denne ungen uten jordmor, men tok ikke så lang tid før ei ny kom! Ca kl 23 begynte pressriene, og det var ikke noen tvil om t det var det det var. Kjentes ut som om man må skikkelig på do. Fikk til slutt lov til å presse. Jeg sleit veldig med pressingen, så ungen lå lenge å presset på uten å komme ut. Jordmor kom da plutselig med ei STOOR sprøyte mellom bena mine, og så hørte jeg ett klipp.. (vanskelig å beskrive lyden). Hun sa da at hun hadde klippet, og at på neste ri kom jeg til å bli mamma. Gjett om jeg ble glad! Var så utrolig sliten.. så etter ca 40min pressing, kom den nydeligste jenta i verden ut. Snakk om å bli hodestups forelsket i et menneske!

 

Jeg er verdens lykkeligste mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin fødselshistorie! Synes du måtte holde på lenge før ungen kom ut, men når ungen endelig ligger i armene dine betyr det jo ikke noe lengre... Ønsker dere en riktig good sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt rørt jeg av å lese historien din. Kjenner igjen den forelska følelsen ja, åh som jeg gleder meg til det blir min tur ( men har jo en hel evighet igjen til termin:0)) Kos dere masse sammen.

 

Goooood klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten jente.

Vi fikk en liten gutt samme dagen kl 02.31.

Kos dere masse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...