Gå til innhold

Noen andre med denne typen "spiseproblem"..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen gode råd for å klare å slutte med den overspisinga mi.. spiser og spiser ..selv om jeg er stuuup kvalm liksom.. I dag har jeg spist følgende

2 brødskiver med servelat og leverpostei

2 skolebrød

3/4 pizza grandiosa

1 melkesjokolade

1 stratos

1 mentos

1 beger tiramisu dessert

1 beger creme brule. ( eller åssen det skrives..)

Hvordan klare å slutte med den overspisinga av usunn mat?!?! ( nei, er ikke sånn veldig fet.. kraftig.. og kaster ikke opp... ) !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Jeg er absolutt med i denne klubben... Ble litt bedre nå når jeg begynte å jobbe, men nå er det ferie, så da blir det vel like ille igjen. (Gikk ned en kilo med en gang jeg begynte å jobbe! DET er bra til å være meg!!) Veier 7 kilo mer enn det jeg gjorde da jeg ble gravid og 9 kilo mer enn det jeg ønsker. 13 kilo mer enn drømmen og 19 kilo mer enn da jeg traff mannen min for kun 6 år siden... ja, ja...

Skrevet

Å, forresten... har ingen god løsning på "problemet". Mat er jo så digg!!!

Skrevet

Du har jo ikke spist noe fornuftig! Hvis du spiser sunt, så blir det mindre plass til det usunne. Hvis du slutter å spise så mye sukker, så minker også sukkersuget.

Jeg ser at du spiser bare raske karbohydrater, og det får blodsukkeret ditt til å stige og synke som en jojo, og du blir mer sulten og får lyst på mer karbo. Også bør du spise 5 små målitder om dagen for å holde blodsukkeret på et stabilt nivå.

Du bør spise mer proteiner, grønnsaker og grove kornprodukter (men selv det bør begrenses).

I dag har jeg spist:

2 egg

Protein bar

Litt naturell yoghurt

Og nå har jeg en lasagne i ovnen (byttet ut lasagneplater med grønnsaker)

Så blir det sikkert litt nøtter før jeg legger meg

Jeg har spist sånn i 3 uker nå, og har mer energi og mindre lyst på søtsaker. Jeg spiser litt karbo innimellom, men ikke hver dag og jeg begrenser det.

Skrevet

Det er forresten helt jævlig de første par dagene, og man tenker ikke på annet enn sjokolade, men det blir mye bedre etter det!

Skrevet

jeg blir sulten med tanken på at det er allt du har spist..

mitt råd er: lag en plan ei uke frem i tid der du planlegger middager som er sunne.. spis når du er sullten men kjenn etter om du virkelig er sulten eller om du bare er godte syk.. når du spiser bør du spise langsomt og ikke spise deg altfor mett.. man vet somregel når man bør stoppe men fortsetter fordi det er så godt. la det ALLTID ligge litt mat igjen på talerkenen. ikke ha snop i huset men mye sunne pålegg, frokostblandinger yoghurt o.l ikke skei ut i helgene for da "glemmer" man lett at man har lagt om livs stilen. skal du unne deg noe godt spis noe du ikke syns er så innmari godt (skjønner?) og om godte kicket sniker seg innpå er mitt råd å drikk så mye vann du bare klarer.. vanner bare bra å få i seg uansett om ikke det hjelper drikk juice..

for meg hjelper det å bare spise sunt og bevege seg om eg vil slanke meg men så var det bare å komm ei gang...hmm.. skal bare spise opp godte i skapet så skal jeg også begynne å bli sunn.. denne oppskrivta tok jeg av meg 10 kg på i fjord.. før jeg ble gravid.

Skrevet

jeg går ned i vekt men sulter ikke og spiser ting som er godt.

f8:00 frokost: kaffe,sjokoladebit med 70%kakao + 2 brødskiver

11:00mellommåltid: kultura med jorbærsmak og 4 nøtters crusli

14:00lunsj: salat, eller egg , eller brødskiver (2) + kaffe eller juice

17:00mellommåltid:smoothie (blander jordbær, blåbær, banan og litt juice. Måltid jeg ELSKER!!!! :)

19:00Midagg: da mannen min jobber mye sent blir det sene midager. Her er det hva vi har lyst på.

Spiser ca hver 3 time. Småspiser ikke mellom disse måltidene. Kan bytte ut noen av mellommåltidene med havrekjeks med blåbærsmak. Spiser søtt bare på lørdag. Men da er det begrenset. kanskje en sjokolade, eller en kakebit. Fant ut at jeg har mer overskudd når jeg spiser sunt. Søtt virket så på meg jeg ble deppa, temperamentsfull mm. Viktig med grønt. Spise paprika, agurk, tomat på brødskivene el.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...