Gå til innhold

Noen som er avlastningsfamile her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er avlastingfamilie og jeg lurer på om dere får regnet med denne lønnen i foreldrepengene?

Fikk beskjed om på nav at dette var utgiftsdekning og ikke lønn, men så snakket jeg med hun i kommunen og hun sa at det er bare 50,- pr.døgn som gjelder som utgiftsdekning og resten av summen er lønn. Så hva har man krav på?

Fikk samtidig høre at man får ikke feriepenger av disse pengene heller, så da høres det jo logisk ut at man ikke får regnet de med i foreldrepengene heller.

Synes hele denne greia er ei suppe og forholde seg til jeg. De kaller det det ene og det andre, som det passer seg bare staten tjener mest på det til syvende og slutt. Hvis man ikke får feriepenger og ditt og datt så hvorfor skatter man av dette da????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gudene om jeg vet,er så dårlig til å sette meg inn i slikt. Vet du om man kan sykemeldes fra helgeavlastning,eller får man bare betalt for de helgene man faktisk tar? Tok detta som tillegsjobb for å få fyllt opp timene for å ha rett til fødselspenger,men klarte bare ta en helg før kvalmen tok meg for alvor,og har ikke avtalt noen helger siden den første jeg hadde i mars... Min skyld som ikke har sjekka tidligere,men har vært så uttafor og sjuk at jeg har ikke orka tenke på noenting! Har hele tida regna med disse timene for å få permisjonspenger,men om det er som du sier,så har jeg jeg kanskje tabba meg ut da...

Håper noen her har peil,for nav nytter det vel neppe ringe i fellesferien!

Skrevet

Vi har vært avlastningsfamilie. Det stemmer at man ikke får feriepenger av disse pengene. Har faktisk aldrig tenkt på om man kunne regne denne lønnen med i foreldrepengegrunnlaget, men tenker at siden man ikke får feriepenger av dem, så får man vel ikke andre goder heller.

Ja skatten den skal betales uansett den, staten suger til seg absolutt alt den kan!

Skrevet

Kan nok ikke sykemeldes heller. du skal ikke kunne utnytte noe med å være avlaster. da skal man heller lage ny avtale.

Skrevet

Tusen takk,Mariela :-) Æsj,da kan jeg bare drite i permisjonen da,kan bare si opp den andre jobben med èn gang nå,har ikke nok timer tilsammen. Dumme meg som ikke sjekka det før.... Mangler 3 timer i uka for å få 50% :-(

Skrevet

Æsj, det var virkelig dumt for deg!

Kan du ikke se etter en annen jobb slik at du får "spart" opp til perm?

Skrevet

Er nok litt sent,siden jeg er 20 uker nå,og har vært sykemeldt for fullt fra deltidsjobben min siden påske....

Tabbe av meg å ikke sjekke det først da,skulle heller funnet en annen jobb helt ra starten av,men litt sent nå da! Må se omjeg ikke kan finne på noen triks,he-he! 3 lusne timer,liksom! :-( Ja ja,hadde jo ikke blitt store summene uansett,men mer enn de usle 30 000 man får i engangsstøtte! Bah!

Skrevet

Vi er også avlastningsfamilie, men tanken på at dette kan bli regnet med i foreldrepengene har ikke slått meg i det hele tatt. Tenkt meg en tur til NAV imorgen og kan jo høre med dem for sikkerhets skyld. Selv om det ikke kommer til å utgjøre så mye for min del uansett, er litt sløv til å sende inn listene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...