Gå til innhold

5+4 + UL/volvat= for tidlig??? (samme som på 1. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå etter beregninger et sted mellom 5+4 og 4+ uker på vei. Ifølge Terminkalkulatoren så vil hjerte begynne å slå i dag...Hvis jeg da er 5+4 da...=o)

Men Hvis jeg tar UL nå kan du se noe for det, selv om det ikke er noe hjerte som slår? At det er en sekke med en liten mørk flekk eller noe?? Blir det da innvendig eller utvendig sjekk da??

Noen som vet?

Grunnen til at jeg spør er at jeg blør mye...Uten smerter og det er ikke hver dag jeg blør men alt fra annen til hver tredje dag...Har gjort det siden jeg testet pos den 21/6...Vet også at knoppene har blitt større og såre, men blir jo veldig usikker siden jeg ikke vet hva det er...

Tenker jo hver gang jeg ser at det har kommet blod at nå mister jeg og så stopper det opp, og så får jeg jo litt håp igjen... Jeg blødde også under forrige svangerskap, men vet ikke om det kom av noen piller jeg tok eller om det var noe mer i det (det var ikke p-piller jeg tok da)

Håper noen kan svare=o)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke mye du vil se.

Jeg var på ul ca i uke 4,5,6 og 7. Først i uke 7 fikk vi stadfestet at der faktisk var et embryo og at der var et hjerte som slo.

På ul`ene som ble tatt tidligere viste det bare at det var "noe" der, men ikke hva. Enten et anlegg, "rusk" eller MA fra syklusen før - legen var usikker.

Nå er jeg 27 uker på vei, og det stemmer med at vi først fikk se embryo (som en banan) og hjerte i uke 7.

Skrevet

jeg syns du skal ta kontakt med legen! Dersom legen syns dette er noe å uroe seg for vil hun/han sende deg på UL. Og jeg tror det skal vises på UL, i allefall dersom man tar invendig UL!

Skrevet

Regner jo med at jeg vil eller legen da, se en flekk eller noe da, siden det er så tidlig...

Skal jo egentlig til legen på onsdag da...tenkte å ringe i morgen bare for å høre med dem hva de synes da...

hmmm ikke lett, får kanskje bare vente, kan jo egentlig ikke gjøre noe annet heller...

Takk for svar,=o)

Skrevet

De anbefaler å vente med første UL til man er 7 uker ihvertfall,da er det større sjans for å se noe,selv innvendig. Man har vel innvendig UL ut 1.tri ihvertfall. Hadde innvendig 8+3,så da hjertet og en liten reke og utvendig 14+0,da et tydelig omriss av et foster,med ryggrad og det hele!

Forresten,gratulerer så masse med graviditeten,tenk at samboeren din ga etter til slutt,he-he! Husker deg kjempegodt fra jeg var på "bli gravid"! Og så klaff på første forsøk da,ikke værst!

*klemmer*

Skrevet

Hei elli=o)

Tusen takk=o) Husker deg også, prøver å få med meg litt med hvordan det går med "gamle kjente"...

Hehe...ja han "måtte" gi etter...han ble litt paff når han så at testen var pos på første forsøk...Han haddde regnet med at det tok sin tid, det gjorde jo jeg også, men like glad for at det kom nå=o)

Jeg vet jo ikke helt dette med UL så tidlig...regner jo med at det blir en liten flekk som kan sees og ikke noe hjerte eller noe sånt...

uansett, tusan takk for svaret=o)

klem

Skrevet

Jo,et eller annet kan dem sikkert se,men vet ikke om det gjør deg mer avslappet likevel. Du kan jo ta en telefon til Volvat,så får du høre hva de har å si om hvor tidlig du kan komme inn. Kjedelig å betale en tusenlapp for et sort hull,liksom. Vetlis var ganske tilig på UL,så du kan jo sjekke med henne åssen det var. (tror ikke hun er her nå,de var ihvertfall på hytta igår kveld,så mulig de er der enda...)

Håper det går fint mtp blødningene dine,det kan jo bare være hormonene som er litt i opprør etter p-pilleslutt og plutselig graviditet! Krysser fingrene for deg,jeg! Husk å oppdatere oss etterhvert da,er jo nyskjerrig på hvordan det går med deg! :-)

Skrevet

å så gøy, er du og gravid?

flott at mannen ga etter til slutt.

lykke til videre

Skrevet

mmmmmmmama:

hehe...sist jeg sjekket så er jeg gravid, men 7 positive tester lyver vel ikke...hehe...Ble godt å høre sambo si at vi kunne prøve...=o)

Takk...=o)

elli:

ja, blir kjedelig å betale masse og så kan det gå galt uansett...får kanskje vente litt til...For å se hva som skjer..=o)

Har ikke blødd noe i dag, så det er jo snodig da...Blø litt, og opphold, blø litt og opphold sånn hele tiden...hehe...Men kan man miste da??

vel får bare vente og se...=o)

Skal holde dere oppdatert=o)

Klem

Skrevet

Jeg var på UL i uke 5+0 Babycakes =) og der kunne vi se hjerte og fosteret:)

Tror du får se litt på Ul hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...