Gå til innhold

trenger særiøst hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så vondt i halsen at jeg holder på å daua, har ikke sovet siden fredag pga at det har gjort så vondt.. var nettopp hos legen, men han kunne ikke gi meg pencilin for det var ikke så ille enda mente han. fikk beskjed om å drikke te og kakao, men hvordan skal jeg liksom klare å drikke det når jeg ikke klare å svelge en gang??? hva kan jeg spise av tabl så gjør at det forsvinne? håper noen kan gi meg ett godt råd så jeg kan få sove igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste rådet jeg kan gi er faktisk te.. anis te, faktisk. er ubehageli i starten, men varmen og sånn lindrer...

Skrevet

hvor kjøpe du den teen, på helsekost butikk eller i vanlig dagligvare butikk?

Skrevet

varme hjelper.. men... bakteriene liker varme og er det betennelse så virker det mot sin mening. IS.... det var rådet jeg fikk hos lege og på sykehuset. Det liker nemlig ikke bakteriene, og det lindrer faktisk det også. God bedring

Skrevet

Jeg tyr til kjærringrådet "varmt gjør vondt værre" når det gjelder halsen og spiser derfor kald is. Det gjør at blodårene trekker seg sammen og smarten lindres. Iskaldt vann/saft hjelper også.

Ellers kan jeg anbefale Propolis. Det er naturens eget antibiotikum og kan kjøpes på helsekost. Bare sjekk at det er trygt å drikke for gravide!

God bedring!

Skrevet

kalde isbiter i munnen.... får ned hevelsen slik at du kanskje kan være i stand til å drikke noe... he he

Lykke til, høres virkelig kjipt ut

Skrevet

tusen takk for svar jenter, har begynt me vann IS nå :) men nå ble det virkelig liv imagen her altså.. så nå krysser jeg fingrene mine at jeg skal bli bedre..

Skrevet

For meg hjelper alltid Curemed halstablettene, får kjøpt dem både i butikkene (de fleste) og på apoteket.

De kan du bare suge på til de smelter, smaken er god og jeg synes de virker.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Curamed synes jeg er bra.

Og varm solbærsaft

Og is

Skrevet

et lite tips: få legen din til å sjekke for streptokokker og mononukleose (kyssesyken). Hadde jeg ikke sagt ifra om det selv hadde de nok ikke sjekket meg for kyssesyken. symptomene jeg fikk på kyssesyken var veldig vondt i halsen, store problemer med å svelge, opphovnet, vondt i hodet, feber, belegg i munnen (tunge, gane, kinn), svimmelhet og utmattethet.

håper det er noe som går fort over, men jeg var heller ikke "så gale" de første dagene med kyssesyke . og så plutselig kom det for fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...