Gå til innhold

Svigermor utnytter oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan forenkle forklaringen på hvorfor jeg har hatt så enorme problemer med min svigermor.

Det er mye som tyder på at dess snillere og hyggeligere jeg og mann er mot henne,dess eklere og slemmere er hun med oss og meg.

For når hun er "inne i varmen" så tror hun at hun kan si og gjøre hva hun vil. Hun rett og slett utnytter vår godhet overfor henne.

Hun vil at vi skal være litt "avhengig" av hennes "hjelp",for da har hun det å bruke mot oss og til å herse med oss så alt går hennes vei.

Det er helt forferdelig,men dessverre sant.Hun prøver å finne våre svake punkter og trykker dermed på dem.

F.eks hvis hun visste at vi var avhengig av henne som barnevakt en dag,så brukte hun det for det det var verdt mot oss.Sa at hun gjorde MEG en tjeneste,at hun tapte lønn på jobben til mannen hennes osv.

Og brukte også barnevakt-anledningen til å slenge dritt til meg. "ser ut som du skal på fest" og lignende sarkastiske og ironiske utsagn.

Vi må dessverre holde henne litt på avstand,fungerer bare helt ok når vi gjør det. Hadde hun vært velmenende og ekte med barna,så hadde nok mye vært annerledes,men hun er kun bestemor på overflaten,ingen dybde der nei. Har vi et ønske om noe,gjør hun stikk motsatt med vilje,bare for å gjøre litt opprør,og for å vise oss at jeg og vi ikke skal fortelle henne noenting.

Kan ikke ha et for nært forhold,da bruker hun det.

Så dette er en god grunn til at vi har lite kontakt.

Og hun er selvfølgelig utelukket som barnevakt nå. Har aldri følt meg så deppa og lei meg og utrygg som de få gangene hun hadde var barnevakt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest dine tidligere innlegg her på bestefor.deb. Og du må slite noe veldig, du virker så inmari bitter i disse innleggene.

Hadde jeg hatt en så grufull svigermor hadde jeg gjort alt for å vise hvem som er sjefen, så hevd deg over henne!! Aldri gi henne muligheten til å la henne føle seg noe bedre enn deg, hvis ikke dette hjelper så kutt kontakt. Har hun ikke nok sosiale antenner til å forstå disse "uskrevne reglene" mellom svigerdatter og svigermor så drit i henne.....

Min svigermor ligner din, men hun er for dum og driter seg ut hele tiden for hun har ikke peiling på hvordan mennesker fungerer sosialt.

Før jeg ble gravid hilste hun ikke en gang da vi møttes tilfeldig, og da vi kom på besøk ikke minst. Aldri hei, hade, go jul, så koslig..blabla, slike ord kommer aldre fra henne..Men da jeg ble gravid begynnte hun å hilse, Hallo!!! Jeg er ikke så dum.....

Skrevet

Kan se store likheter til min kommende svigermor....

Skrevet

Jo,litt bitter er jeg nok,blitt skuffet gang på gang,følt meg så dum som håpet på det beste. Men sliter ikke. Jeg er en sterk person,som takler det meste. Jeg synes bare det har vært så mange episoder og utspill fra henne som jeg må sette ord på. Heldigvis har flere sett og hørt endel av dette,og skjønt akkurat hvordan hun er og hvordan hun tenker også.

Og takk for rådene,kan aldri få nok av de.Har vel hele tiden vist henne hvem som egentlig bestemmer,og da lager hun et helvetes familiebråk,som ender i at hun skal møte sønn og barnebarn "bak min rygg",at alt er på hennes premisser og jeg skal holdes helt utenfor.

Hun har gitt meg brev hvor hun forteller meg hva som er naturlig og hva som ikke er naturlig. Hun mener det er naturlig at sønn og barnebarn kan besøke henne alene osv.

Det mener jo jeg også,men ikke når hun gjør seg uvenner med meg først,og snakker nedsettende om meg.

Alt hadde vært "naturlig" og gått til av seg selv,hvis hun bare hadde oppført seg normalt og taklet den nye situasjonen.Men hun har ødelagt så mye,som er vanskelig å glemme.

Så litt bitter er jeg jo,eller klok av skade...

Så sosiale antenner! Noe hun ikke har! Hun bruker mange fraser og uttrykk,men det høres ofte ut som at hun ikke MENER det hun sier.

Hun kommer helt til kort i selskaper og i samtaler med andre utenom mannen og sønnene sine.

Og jeg hever meg over henne,jeg-og det irriterer henne grønn.

Jeg tar henne veldig lett nå,jeg vet hun ikke klarer forandre seg,men jeg krever en viss standard oppførsel.

At din svigermor ikke hilste er jo helt patetisk. Da har hun jo made her own bed,så du trenger ihvertfall ikke bruke noe energi på henne!

Skrevet

Da skal jeg gi deg et lite råd.. LØP SOM FAEN FØR DET ER FOR SEINT!!

Skrevet

Hi,hi skjønner... Men HUN kan løpe. Hun er ikke verdt det. Jeg forandrer ikke på livet vårt pga henne,hun skal ikke få ødelegge oss eller styre mine valg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...