Gå til innhold

Endelig innflyttet i ny leilighet og snart er alt klart for at tulla kan komme!


SusieQ-Anna210707+Kasper090409

Anbefalte innlegg

Det er en så deilig følelse å vite at man snart er i mål. På de siste to ukene har samboeren blitt tilbudt fast jobb, vi er ferdig med å pusse opp ny leilighet OG vi har flyttet inn. Bare 18 dager til termin nå, og jeg er i KNALLFORM! Er utrolig takknemlig for å ha en kropp som har taklet graviditeten så godt. Nå gleder jeg meg bare til fødselen og tiden fremover. Endelig skal vi bli en liten familie! Det er virkelig en flott tanke!

Lykke til med fødselen alle sammen! Og gratulerer til alle som allerede har født!

Hilsen lykkelig to-be-førstegangsmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saa flott da SusieQ! Saa bra at engelskmannen din fikk seg fast jobb, trives han i Oslo fortsatt?

Vi har jo termin rimelig naerme hverandre, blir spennende dette her. Hos oss er det meste ogsaa klart, har kjopt inn nesten alt men finner stadig noe nytt som kanskje boer kjoepes (f.eks leste nettopp brystpumpe-innlegget paa 3. tri.. sukk, det er dyrt alt dette her som skal kjoepes og saa kanskje ikke brukes!!).

Jeg har ogsaa vaert i fin form, og gleder meg selvfoeligelig masse til lille-tuppa kommer, men maa innroemme at jeg har litt kalde foetter... hvordan vil jeg/vi takle alt det her... er redd for aa kjede meg eller ikke bli en god mor og saann.. Men haaper at alle slike tanker forsvinner som dugg for solen etter hvert!

 

Lykke til du ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sonia

Kalde foetter? Nei, det har ikke jeg. Det har nok en sammenheng med at jeg har hatt saa mye annet aa tenke paa enn graviditet og foedsel. Foerst du har jeg tid til aa sitte ned og reflektere litt over den store begivenheten som venter. Men jeg maa si at foreloepig saa gleder jeg meg bare. Tidsnok kommer nok usikkerheten om man gjoer ting riktig, om barnet har det bra, om man er en god mor... Men saa lenge man gjoer sitt beste saa er man en god mor tror jeg. Og du blir helt sikkert en fantastisk mor!

Mannen min trives godt i Oslo fremdeles, men har hatt liten tid til aa nyte tilvaerelsen. I nesten 3 maaneder har han bodd og arbeidet i Sandefjord i uka, og pusset opp leiligheten her i helgene. Saa det har blitt MYE jobb og lite kos. Men det har vi til gjengjeld tenkt til aa ta igjen naa. At han fikk fast jobb naa rett foer tulla kommer, er nesten for godt til aa vaere sant. Men utrolig deilig naa som jeg i tillegg har gaatt ned til 80 %... Skal du ogsaa ha et helt aars permisjon? Synd dere ikke bor i Oslo, saa kunne vi trillet sammen :-)

Blir spennende aa hoere hva navn dere velger. Vi har noen alternativ, men har faktisk ikke bestemt oss ennaa. Det skal jo passe paa baade engelsk og norsk, og i tilllegg boer det passe til etternavnet.

 

Blir spennende dette Sonia - hvem foeder foerst???

Er overbevist om at jeg kommer til aa gaa paa overtid og faa en liten loeve i stedet for kreps... hva tror du?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, saa travelt dere har hatt det ja! Jeg synes det er deilig naa med permisjon, og endelig kunne slappe av. Det skjer allikevel noe hver dag.. og naa skinner t.o.m solen litt :-))

Med ferie og alt blir det noyaktig et aar med permisjon ja (om ikke jenten kommer foer tiden!). Samboeren min skal ha ca 3 mnd (med ferie) etter det. Han er jo engelsk og dermed litt nervoes for at han tar for mye fri, men jeg har forklart at dette er helt gangbart her. Tror nok han kommer til aa nyte den tiden naar den kommer!!!

Jeg har alltid trodd jeg ikke ville gaa saa mye paa overtid, men naa begynner jeg aa ombestemme meg. Det vanligste er jo tross alt overtid.. Har skiftet lege fra 1 august saa haaper hun kommer foer det i hvert fall, saa jeg slipper aa forholde meg til flere!

Har vaert litt bekymret de siste dagene ogsaa siden jordmor sa SF-maalene var flatet ut, men jeg kjenner jo liv saa da skulle alt vaere i orden. Skal likevel til en ekstra sjekk paa sykehuset neste uke.

Hm, er det tid for frokost kanskje? Jeg vaakner alltid tidlig, tar med en kopp te til sengen og sovner igjen.. herlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hoeres deilig ut med en saann permisjon ja. Her er det fremdeles mye rydding og alltid litt aa styre med. Men i loepet av et par-tre dager naa saa tenker jeg det hjelper. Faar nesten litt panikk ved tanken paa at hun kan komme tildlig. Men saa fort vi faar ryddet unna her, satt opp seng og fyllt stellebordet med kremer, klaer og bleier, saa tenker jeg at jeg foeler meg mer klar. Det er vel egentlig ikke noe i veien for det om hun kommer naa, men deilig aa foele at ALT er klart foerst. Det er en rar tanke... om dager eller uker saa er jeg mamma til en liten baby. Ja, det er vel litt skummelt ogsaa.

Ja, det blir spennende dette! Nei, er det paa tide aa pakke sykehusbagen tro?

Krysser fingrene for en saa enkel og smertefri foedsel som mulig for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...