Gjest Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Hva skal dere ha? Dere som har født før, hadde dere briller eller linser? hva anbefales? man blir jo ofte veldig sliten av å gå lenge med linser... tilfelle det drar ut. men kan liksom ikke se for meg jeg klarer å ta av linsene uten å stikke ut hele øyet når jeg er midt i en rie heller...
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Hm, det er vel en smakssak.. Jeg hadde ikke linser på da første-mann kom ut, og brillene var bare i veien, så jeg kan ikke si jeg så så mye da han kom ut, og det var veldig leit, for brillene var jo ikke med på operasjonsstua med meg.. Denne gangen var jeg bestemt på å prøve med linser, og fødselen ble ikke så lang at det ble problemer med tørre øyne, men trekker det ut i det lange kan du jo ha med deg øyedråper for linsebrukere, er nok enklere det enn å ha på briller, for de blir lett i veien..
Nusse_83 Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Vil legge til et spørsmål her siden jeg også lurer på det samme: Er det ikke en fordel å bruke linser, dersom fødselen skulle ende med keisersnitt(ikke så bra å ha på linser i narkose har jeg hørt) Men vet ikke helt.. noen som vet????
beri Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 dessuten er det så tørr luft på sykehuset..så dessverre er det best med briller:)
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har brukt linser begge gangene og kommer til å bruke det nå også... ikke noe problem det.. ha med briller i tilfelle...
Tpop Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har døgnlinser og bytter bare linser en gang i nd. Så har ikke tenkt på en gang det med narkose. Har jo ikke briller, så da får jeg ta med et ekstra par linser til etterpå hvis jeg må ha de av.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 har dagslinser selv da, men tenker bare på om jeg burde skaffe meg briller. for jeg ser ikke en dritt uten linser, altså. ser bare tåke. kjipt hvis jeg må ta av meg linsene og ikke klarer å gå rundt, ikke ser babyen og ikke ser forskjell på sambo og jordmor... hehe... tror jeg må kjøpe meg briller i tillegg jeg...
scubagirl med scubababy Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Jeg hadde tenkt å ha på meg linser. Mere behagelig.. Ligger allerede nå på sykehuset, så jeg merker hvor mye brillene igrunnen er i veien. Dersom det blir KS, kan jeg heller skifte til briller dersom det er lurest..
Sorbitz 11 dager over termin Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 Jeg kommer også til å starte med linser. Men tenker også på den tørre lufta på sjukehuset, har ikke øyedråper, men drypper bare litt linsevæske i øyekroken hvis det skulle bli tørt. Brillene er uansett med som en nødløsning.
Sommerfugl78 Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har også tenkt på dette, om jeg skal skaffe meg linser til fødselen. Men da må jeg vel ta en ny synstest, og det koster vel litt... Kan se for meg at brillene blir veldig iveien, og bare jeg får en flekk på de får jeg helt noia! Uten briller ser jeg jo knapt noen ting.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Anbefaler helt klart linser. Briller blir fort tilgriset av svett og annet kliss. De blir bare i veien. Det var min erfaring forrige gang. Dersom fødsel drar ut i tid, og du f.eks får noe å sove på, kan man bytte til briller. Eller så kan du ha på briller en liten stund, bare for å hvile øynene. Dersom du bruker måneds eller dagslinser er det lurt å ha med et par ekstra i tilfelle du skulle miste ei linse under strabasene (svært lite sannsynlig men om det skulle skje).
sullan Skrevet 4. juli 2007 #12 Skrevet 4. juli 2007 Kommer nok til å ha linser denne gangen, tar bare med et par ekstra viss jeg må ta de av... Brillene blir bare i veien,og jeg er jo helt blind uten de..
Tredjepåplass Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Jeg ville ikke vurdert linser, engang! Jeg har brukt brillene begge gangene, og de var ikke i veien. Hadde dem på i badekaret og alt, og det føltes helt fint. Men jeg har litt tørre øyne, da, så jeg ville hele tiden måtte dryppe øynene i den der tørre sykehus- luften. Har faktisk aldri likt å ha på linsene på jobb (jobber på sykehus), bruker konsekvent briller der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå