Libido- Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Dette er en utrolig lettvindt skuffekake, som er nydelig på smak =) Røre: 150 gram margarin 6-7 dl sukker (jeg bruker bare 5, blir like god) 7,5 dl kefir 10 dl hvetemel 1 ss natron 1 ss kanel Alt røres sammen, til det er klumpefritt. Helles over i en langpanne, gjerne bakepapir i bunn. Stekes på 175 grader, midt i ovnen, 30 - 40 min. Glassur: (Gjerne dobbles, men trengs ikke) 100 gram smør 200 gram firkløversjokolade Melis til passe tykkelse, er ikke mye som trengs. Smelt smør og firkløver i bolle i dampbad eller på veldig svak varme i microen. Når det er helt smeltet, rør inn litt melis. VIKTIG! Kaken skal være 100% kald før glassuren smøres på! Velbekomme =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå