Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Hei! Jeg lurer veldig på hva dette er for noe. De siste dagene har jeg hatt stikkninger i underlivet, litt betegnede som å få en kniv opp i underlivet liksom. Dette kommer enten jeg går eller hviler. Har en god del kynnere, men da blir magen veldig hard. Så jeg tror det ikke er kynnere heller. Stikkningene kan vare alt fra noen sekunder til flere minutter, og er i grunnen veldig ubehagelig. Det virker også som at bebisen holder veldig på der nede, kan det være smerter i forbindelse med at hodet fester seg eller? Har termin om 15 dager. Håper dere kan hjelpe meg=)
jentebabymom Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 dette er faktisk babyen som presser på nerver.je det er vondt og som du beskriver knivstikking,,,det er vondt ja.
nr 2 i oktober? Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 hadde slike jeg også i noen uker, så gikk det over. og neste gang jeg kom på kontroll hadde hodet festet seg så jeg velger å tro det var det som skjedde. ville jo være litt rart om en ikke kjente noe i det hele tatt når hodet festet seg også da..
Marika:):) Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Jepp, jordmor fortalte meg at dette er hodet som skrur seg vei ned i bekkenet og fester seg. Har mye av det selv om dagen, rar følelse, ikke sant. Du kan sikkert merke at magen din faller ned samtidig?Tenk, nå er han liksom på vei ut:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Har det sånn jeg og. Men har 6 uker igjen til termin, så jeg tror ikke det er hodet som fester seg for mitt vedkommende. Regner med at det er livmor som jobber og vokser.
amy77 Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har hatt det akkurat på samme måte siste uka.. er nå i uke 35. Jeg har følt at dette er fordi babyen sparker på blæra, fordi jeg føler liksom at det svir i urinrøret/utgangen (vet ikke hva man kaller det jeg;) og at jeg liksom må tisse når jeg kjenner den smerten. Men er det at hodet fester seg, så er det ikke noe som er bedre enn det..
Leona77 Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Jeg er i uke 32 og kjenner samme symptomer. Jordmor sa på forrige kontroll at hodet lå lenger ned enn sist. Spennende da, men trodde det var litt tidlig for min del at magen synker allerede.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Har stikninger her og, kjennes akkurat ut som hold og kan vare en god stund.. Andre ganger bare stikker det også går det over. Hadde disse tidligere, men da var det vel fordi livmoren strakk seg, mener jeg å ha hørt?! Har 4 uker til termin så tenker det er som hun over sier at hodet "skrur seg fast" nedi bekkenet;P
jippi82 Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Min jordmor sa dette kom av at hodet var på vei nedover! å etterpå når hun sjekket så var hodet langt nede i bekkenet og nesten helt festet! Dette var allerede i uke 34+3. Knivstikkene kjente jeg ca en uke før.... Så det var nok da han jobbet seg nedover.
Gjest Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 oh, jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen. Ai, ai, ai! Kjentes ut som om jeg hadde en alligator i trusa som høgg til i livmorhalsen når jeg gikk tur med hundene. Varte i ca 1,5 uker hos meg. Det var mye verre når jeg gikk enn når jeg lå ned. Nå har det gått over mer eller mindre. Takk og pris for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå