Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo fått to barn før, men siste kom for åtte år siden,så nå husker jeg ikke helt. Når omtrent kan babyen kjennes utenfra? Pappaen er såååå spent på å kunne kjenne dem. jeg har selv kjent tvillingene ca to uker, daglig. Litt vittig iallefall når det er to, for det kjennes overalt ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente bevegelser innenfra dagen etter ordinær UL(17+5,tror jeg),og nå i helga,like etter jeg bikka inn på uke 20,så kjente jeg det utenpå,og det gjorde mannen min også! Ikke sterke dunk,men dog tydelige! Han ble så glad,tror han syntes det var litt urettferdig at bare jeg kjente vesla,hi-hi! Han kjente det bare en dag etter jeg kjente første dulten,så nå er vi begge fornøyde:-) Nå kjenner jeg det hver dag,flere ganger dagen. (er 19+4 idag,tror jeg)

Så gøy med tvillinger da,det ønska vi oss også!(har desverre ikke noe slikt i familien,så det skjer nok aldri)

Skrevet

Kanskje vi også kjenner det snart da ;-) Er 19+3, så da har vi termin omtrent samtidig.

Tvillingene er et resultat av hormonstimulering for å få eggene til å modne (manglet eggløsning), og det var 4 som var modne da vi fikk klarsignal. Vi var veldig fornøyd med tvillinger, men kanskje mest lettet over at det ikke var flere (hihi)

Skrevet

Det kan du sikkert regne med,dersom ikke morkaka ligger litt keitete til da. Vet ikke om tvillinger har samme type utvikling/vekst som eneboere,men...

Tok tid for oss å bli gravide,så trodde muligens vi skulle havne til prøverør,da hadde det kanskje vært mulighet for tvillinger! Tror nok at fler enn to er mer enn man orker bære på,blir jo utrolig tungt,og mer risiko jo fler det er der inne! Du skal sikkert føde litt tidligere enn meg,siden du venter to,vet ikke helt hva som er normalt der...

Skrevet

Vi fikk noe som heter lavdosestimulering, som altså går på å få eggene til å modnes. Tror sjansene er større for to på slik behandling enn ved prøverør, da de som regel bare setter inn ett befruktet egg. Glad vi slapp prøverør - var dyrt og tøft nok med de behandlingene vi var gjennom før det lyktes!! Men nå er det nå to gutter der inne, så da skal jeg ikke klage. Jeg har to jenter fra før, på 8 og 13, mens sambo ikke har barn fra før. Morkaka ligger fint til, og de har heldigvis hver sin. Som mannen din, syns min også det er litt "urettferdig" at bare jeg kjenner dem. Er iallefall herlige små dunk :-)

Skrevet

Tror ikke jeg har hørt om det,men virker jo som det er litt mindre påkjenninger enn ved ivf.

Det drøyer sikkert ikke så lenge før dere kan kjenne det utenpå,og da kan mannen din bare lime hånda fast på magen din å kjenne kjenne kjenne:-) Tror de synes det er stor stas det der,og det ER det jo!

Jeg kjenner det spesielt godt om jeg har sittet stille en stund,eller ligger,gjerne etter å ha spist litt,eller drukket juice(et tips jeg fikk av ei her inne),og så må vi trykke inn litt på magen i det område frøkna ligger for å kjenne det,holder ikke å bare legge hånda lett på magen enda.

Skrevet

OK. Takk for tipset :-)

Skrevet

heisann! min samboer kjente spark uttenpå i dag, og er vell midt i min 21. uke!

så morro med tvillinger! er tvilling selv, og er kjempegla i søsteren min! hadde alltid noen å leke og krangle med da vi var små!

lykke til!

:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...