Gå til innhold

Noen som har hatt dette i dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde lyst og legge frem en gjestebok i dåpen til gutten vår. Der alle de som vil kan skrive en liten hilsen. Tenkte at det måtte være kjempehyggelig for gutten vår og lese når han ble eldre..

Noen andre som har gjort det? Syns gjestene det var all right?

Andre meninger/tanker om dette?

Og en annen ting.. Må faddere være konfirmert i kirken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

fadderne bør være medlem av statskirken men trenger ikke være konfirmert eller døp i akkurat den kirken dere skal ha dåp:)

vi hadde akkurat dåp,men hadde ikke gjestebok:) tenkte ikke på d men d må jo være en kjempefin måte for gjestene å gi barnet et lite minne og lykke ønskninger for fremtiden! syns du kan ha d jeg!

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

sålenge fadderne har en religion som støtter barnedåp (sånn at det ikke blir en interessekonflikt),så kan folk utenom statskirka oxo være fadder=) Syns det hørtes ut som en flott ide med gjesteboka=)

Skrevet

Så da gjør det ikke noe at fadderen er konfirmert borgelig? (har ikke så mye peil på dette..)

Takker for svar=D

Skrevet

Fint å ha gjestebok, da!! Super gave til junior når han er voksen nok til å kunne glede seg over det!

Jeg spurte presten og han sa at fadderne måtte være medlem av statskirken. Men det er ikke noe de sjekker, så ene fadderen vår var ikke medlem, heller ikke kristen. Men hun har de gode verdiene vi vil at vår datter skal ha så da var det likegyldig for oss om hun var medlem eller ikke.

Skrevet

Jeg er konfirmert borgelig og er likevel fadder for 3 søte gutter:) Og en av fadderene til vår datter er katholik (samme som pappaen til jenta mi:)

Skrevet

Supert og få så positive tilbakemeldinger om gjesteboken! Har tenkt litt på det i dag og kommet fram til at vi skal kalle det dåpsboken. Å så kan folk skrive på de første sidene, så skal vi ha resten til dåpsbildene=)

Takk for svar!

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Hmm rart for vi snakka lenge med presten under dåpssamtalene om dette. Og du kan gå inn på statskirka sine sider, eller der denne linken ligger..

http://no.wikipedia.org/wiki/Fadder

der står det at en må være medlem av statskirka eller ha en tro som ikke forkaster barnedåpen! så da trenger en ikke å måtte være medlem av statskirka.. eksempl katolikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...