Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 jeg revnet ikke under min 1 fødsel, jordmødrene la på varme kluter og tøyde mellomkjøttet til det ytterste før hodet kom og jeg hadde smurt meg med olje fra weleda ca 8 uker før fødsel.. er det pga dette jeg ikke revna?-er det noen andre der ute som ikke smurte mellomkjøttet eller ikke fikk hjelp på føden med kluter og tøying, men at dere ikke revna? kan man revne 2 gangen eller er et vanlig at om man ikke revner en gang så skjer det ikke neste gang? for hver kvinne føder vel gjerne ca like store barn for hver gang hun får?!
@stronauten med 3 små Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Jeg ble klippet m 1.mann, men det ble lite rift likevel. Med nr 2 og 3 revnet jeg ikke i det hele tatt. Deilig... Men en venninne fikk stor ruptur m nr 2, fordi fdselen gikk så fort. Tror ikke man kan regne med noe som helst, for hver fødsel er, eller kan bli, så ulik. Men hovedregelen er vel at de fleste revner mindre med nr 2.
mummiboy 21.07.06 Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Jeg revnet ikke, selv om jeg hadde en styrt fødsel som de så fint kaller det ) Smurte heller ikke på noe. Sønnen min var 3 kg og 49 cm,men et lite hodet hadde han, husker ikke omkretsen akkurat nå )
frøkenfryd:) Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 jeg revna ikke, null sting:) har ikke smurt meg heller, men jordmoren som tok i mot kunne helt klart jobben sin. hver gang jeg pressa ut holdt hun igjenn hodet ,og nærmest dytta det inn igjenn. jeg hadde og en lunken klut på. tok alt veldig rolig. tror det hjalp mye.
Arb.ledig husmor Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Eg revna ikkje, men de måtte klippe meg for å få ut Serina... Riene avtok, så eg hadde ikkje så stort valg...
flashdancepants Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Jeg fikk varme kluter, men ble ikke smurt med olje. Revnet ikke. Aner ikke om det hadde noe å si, jeg pressa vel i ca. tre kvarter så det gikk jo relativt fort. Hun hadde gj.snittelig hodeomkrets også. Kanskje det er arvelig - mamma revnet heller ikke på noen av sine to fødsler.
Lille L Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Jeg revnet heller ikke, og smurte meg med oliven olje 3uker før fødsel, men snuppa var ganske liten da 2750cm og 33 rundt hodet, kanskje derfor:-)
ejiec++ Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har ikke revnet med noen av mine to fødsler, hadde ikke smurt meg med olje på forhånd og kan heller ikke huske at det ble brukt varme kluter. Fødsel nummer to var jeg HELT sikker på at jeg revna skikkelig fordi hodet stod i åpningen i noe som føltes som en eeeeeeevighet-og jeg følte at jeg ble delt i to... Sydde bare et lite sting under den ene kjønnsleppa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå