Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har i sommer hatt en inkassosak i 4 år. Er det da sånn at den blir avsluttet, og betalingsanmerkningen blir fjernet da, eller har jeg misforstått? Og HVOR kan jeg evt finne ut om jeg har betalingsanmerkning?
M by M Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Når du har betalt alt du skylder, blir anmerkningen slettet.
Alicia Diaz Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Inkassosaker blir vel egentlig foreldet etter 10 år. Men det enkleste er vel å betale alt ned først som sist, så blir anmerkningene slettet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 "Betalingsanmerkningen skal slettes omgående etter at du har gjort opp for deg. En anmerkning skal som hovedregel uansett ikke brukes lenger enn i 4 år." Dette fant jeg på forbrukerportalen... Klart det er lurest å betale...
Libido- Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har også hatt en inkassosak, tror jeg betalte på den i 1,5 år. Men har ingen batalingsanmerkning av den grunn. Skal mye til for at man får det, saken må gå lengre enn til inkasso.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 HI her. Det har gått lenger enn inkasso, dessverre. Jeg klarte å betale på den i starten, men så ramlet jeg av lasset. Til slutt hørte jeg ikke mer fra dem, men fikk et brev fra et kredittselskap, der jeg står registrert som dårlig betaler. Jeg har planer om å kontakte dem, men ser ikke poenget i det, så lenge jeg ikke klarer å være såpass økonimisk stabil at jeg er 100% sikker på å klare å fullføre nedbetalingsplanen jeg får. Og der er jeg ikke i dag... Mitt mobilabo står på ei venninne, og dette får jeg ikke endret før jeg ikke har betalingsanmerkning lenger... Men selvsagt skal jeg betale tilbake. Hadde bare vært så godt å bli kvitt den anmerkningen FØR jeg har anledning til å betale ut alt.
Libido- Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Oki. Det var synd. Synes du skal ta en telefon til de jeg, spørre når den blir slettet osv. De svarer nok gjerne på det du lurer på =) Dessuten, om du ser du ikke klarer nedbetalingsplanen, kontakt de med en gang, få den forandret. Det er mye bedre enn at du få enda mer gebyrer, fordi du ikke betaler i det heletatt. Er ekkelt å ringe, men føles mye bedre når du får ordnet opp =) Lykke til!
M by M Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Legg inn et fast trekk på et par hundrelapper i mnd. Da merker du ikke større til det og de ser at det ihvertfall kommer penger inn fra deg. Slik at det ikke ser ut som du ikke har tenkt å betale i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå