Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 gutten er 6 uker og umulig å få til å sove uten at han ligger kloss inntil meg ellere blir båret rundt. men så satte je han i bilstolen (maxicosi) og vugger han og han sovner som en stein og sover i flere time. Kjempedeilig, men blir litt bekymret- kan han sove i stolen så lenge f(or han sitter-ligger jo). Noen som vet
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Hei. En baby på 6 uker bør ikke sitte i bilstol/ vippestol i mer enn 30 min (har jeg hørt og lest) Fulgte selv dette. Men forstår jo dilemmaet ditt Hva med et bedre alternativ? Kanskje du kan prøve å flytte han over i vugge/seng etter han er sovnet? Eller kjøpe en sånn slynge som henger i taket? Og et lite tips til- viss babyen blir vandt med å bli vugget i søvn så kan du slite med det senere også Håper det ordner seg.
ceso Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 datteren min har sovnet i bilstolen siden hun ble født nesten og sover som en stein da. jeg bare legger henne i vogna (ute) jeg da og hun våkner såvidt av det, men da bare later jeg som ingenting og hverken ser eller snakker med henne.
mammmamia ** Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Dette er gammel kunnskap..! Babyene kan fint sitte i stolen, så lenge de sover! Sover ungen har den det bra..! Legger ved sitat fra Trygg Trafikk, sjekk: http://www.tryggtrafikk.no/barnibil-sos/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2261 "Trygg Trafikk anbefaler klart en bakovervendt babystol, som gir bedre sikkerhet enn vognbag med nett. Spesielt ved kollisjon fra siden vil en bag med gi dårligere sikkerhet. Det er heller ikke slik at barnets rygg tar skade av å sitte/ligge på skrå i babystolen, selv over tid. Et nyfødt barn vil uansett kreve ganske hyppige pauser for amming og bleieskift, og selv de minste sier fra når de har det ubehagelig og trenger en pause. Ut over de pausene som kreves for mat og stell kan det være greit å stoppe å ta barnet ut av stolen en stund ca annenhver time – men det er selvsagt ikke nødvendig å vekke et barn som sover, eller forstyrre et barn som er godt fornøyd"
♥Cherrypie♥ Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 stolen er jo litt bratt for dem..har den samma selv.. men jeg hadde samma problem som deg så vi brukte mye bilstolen og vippestolen fra baby bjørn..den kan stilles på det laveste hakket for å bli ganske liggende, å den hadde en utrolig effekt på barnet! syns du kan bruke stolen jeg å om babyen din skal sove noen timer kan du jo prøve å løfte han ut å legge han i en seng,vet at det ikke er så lett.. been there.. men lykke til
Mrs. Bouquet Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Ville kjøpt en babybjørn vippestol og latt ligge og sove på det laveste hakket.
♥Cherrypie♥ Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Ps:om jenta vår skulle sove i stolen over tid pleide jeg å legge en tykk pute under enden av stolen,ved føttene, å lene stolen litt bakover mot sofaen eller en tung gjenstand som ikke glir... da ligger barnet mer med ryggen å ikke så sittende,for de faller jo litt sammen..men jeg leste det som stod over fra trygg trafikk, å jeg tror heller ikke man trenger å være så hysteriske på det med bilstolene og ryggene dems..bare tenk så mange timer de ikke sitter i stolen. I afrika bindre mødrene babyene fra de er nyfødte,fast på ryggen i bæresjal, uten nakkestøtte å hodene dems dingler i veg hele dagen fra dem er nyfødt! finnes verre ting ang nakke og rygg enn å la en baby sove i stolen mener nå jeg:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå