Gå til innhold

Hvor mange her bruker mme?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =)

 

Bare lurer på om det er mange her som bruker mme til sine søte små?? Jeg vurderer alvorlig å gå over til dette, for jeg er så ufattelig sår.....! :-( Har liksom prøvd "alt" og ingenting hjelper.... Gruer meg til hver amming, og det er ikke sånn det skal være.....

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold ut! Det går over snart... Vet det er vanskelig å tro, men det gjør faktisk det :-) Prøvd brystskjold?

 

Jeg gir mme.. Fordi jeg fikk 2 brystbettennelser som resulterte i en abscess i ene brystet. Full narkose,operasjon og dren i 1 uke etterpå. Da forsvant melka.

Skrevet

Jeg bruker mme etter iherdig innsats med amminga. Han la ikke på seg etter fylte 3 mnd, melka mi hadde rett og slett ikke nok næring til han. Han fikk pupp+mme fra 3 mnd alder. Holdt ut helt til han var 9,5 mnd, da sluttet han selv. Nå får han mme til alle måltider som tørsteslukker. Han er ikke så glad i vann.

Har du prøvd purelan salve kjøpt på apoteket? Den er genial og har reddet meg mang en gang når jeg har vært sår. Kontakt ammepoliklinikken der du bor, der får du hjelp med sugeteknikk og ammestilling. De er superflinke!! Ikke gi deg ennå, babyen din har så godt av det, få deg heller litt hjelp!!

Skrevet

Begge mine er oppvokst på mme, eller gutten min fikk vel i seg noen dråper første dagene.. men de har det fint de;) Veldig greit med mme, selv om enkelte mener det er et slit. Kanskje fordi jeg kun har brukt mme hele tiden, og ikke vet hvor lett(?) amming kan være?:)

Skrevet

Jeg har et MME barn.

 

Med førstemann hadde jeg tid og merklig nok ork til å slite i seks uker før jeg fikk til ammingen. Husker ikke barseltiden for annet enn tårer og sultskrik. Prøvde alt, dvs brystskjold, kremer i fleng mm, men det eneste som hjalp var å ta tiden til hjelp for å herde brystet.

 

Med nr to var jeg bestemt på å være mamma først og kose meg med babytiden, så jeg var ikke klar for mange ukers ammehelvete.

Fikk brystbetennelse med en gang og under omstendighetene så bestemte vi oss for å gi flaske.Jeg angrer ikke fordi, igjen, under omstendighetene i livet vårt nå tviler jeg på at jeg hadde klart å amme og hatt nok melk til lille fjasen. Det å vite at han er mett og fornøyd er veldig beroligende for meg. Selv om han nok savner litt kroppskontakt med maman..

 

Ta en snakk med expat eller blomman de kan hjelpe deg ( de er ammehjelpere). Eller så tar du en snakk med mannen din og så få r dere bestemme hva som er best for dere.

Skrevet

jeg begynte med mme når hun var 3 mnd gammel og det gikk kjempe bra=)

Skrevet

har vært å fått kjøpt meg en salve mot såre brystvorter fra avent så får vi se om den hjelper.... vil så gjerne amme lengre men.......

Skrevet

Gir både mm og mme - alt på flaske.. etter at jeg begynte å flere måltider med mme (lite melk), så merker jeg at han har litt mer vondt i magen kanskje? Men det kan også være en tilfeldighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...