Vesla89 - Er lei! Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har såååå lyst på baby. Klarer snart ikke vente mer. Både jeg og kjæresten har lyst på baby. Eneste problemene er at vi bor hjemme og jeg går på skole. OG ALDEREN. Begge er født i 89. Jeg drømmer om baby om natta, dagdrømmer om dagen. Tenker hele tiden på det. Finner løsninger jeg kan gjøre om det hadde vært en baby der. Blir gal av det jeg... Er så babysjuk at jeg snart gir opp! Skaffer meg en baby. Jeg har så lyst på barn. Følge utviklingen. Gi kjærlighet og alt det trenger... Men jeg er kanskje for ung enda? Sorry innlegget, måtte lufte litt tanker for dere. Håper dere overlever. Vil ikke ha masse kritikk. Var bare litt lufting av tanker. Vet jeg ikke hører hjemme her, Men drømmer veldig om en gang å gjøre det. Så jeg er på besøk. Og for å lufte litt tanker!
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 hva med å jobbe litt som dagmamma utenom skole??? kanskje du får fyllt litt behov da;)
Vesla89 - Er lei! Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2007 Det kunne jeg hende. Men er så mye barnevakt for brødrene mine, så vet ikke om jeg har tid til noe mer Og de begynner å bli nokså store...
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Jeg syns personlig du er litt for ung.. Kasnkje begynne å jobbe i en barnehage!? eller prøve å være dagmamma!?
Vesla89 - Er lei! Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2007 Jeg skulle kanskje begynne i barnehage... Gått ferdig skole for å gå det... Men så skal jeg gå videre. Er nesten dagmamma for brødrene mine. Passer dem hver dag. Så har ikke tid til noe utenom...
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Hmm.. vet hvordan du har det.. du er bare 2 år yngre enn meg, så er vel egentlig ikke så mye jeg skulle ha sagt.. men jeg gleder emg veldig til min spire kommer=) Men jeg anbefaler og vente, til dere får flyttet sammen, og prøvd det i ett års tid kanskje, og se hvordan dere fungerer sammen i det dagligdagse.. Og gjort ferdig utdannelsen min, og fått en skikkelig jobb.. Det er veldig viktig hvis dere skal få baby Det er hvertfall mine tips!!
Vesla89 - Er lei! Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2007 Mhm, jeg vet. Men sånn egentlig har vi bodd sammen et år. Pendla mellom hverandre. Så har levd sammen såpass lenge. Vært sammen i to år og har like lyst på en liten en begge to... Ikke lett dette... Blir helt lei av hele babysjuken.
værærli.no Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 jeg syns det er helt utrolig at dere som er så unge har sånn veldig lyst på baby jeg. Hadde aldri falt meg inn å tenke den tanken da jeg var like gammel som dere. Da var jeg t.o.m også i seriøst forhold som varte i nesten tre år. Jeg syns slike tanker er veldig modent. Så jeg trur på at dere er veldig klare for det! Men vi brukte heller den tiden vi hadde sammen den gangen på å utforske verden litt, reiste litt sammen og hadde det veldig gøy sammen med venner.... Det gjorde vi lurt i, for vi utviklet oss etterhvert til å bli ulike individer som hadde hvert vårt behov for noe mer enn hverandre. Vi er kjempegode venner idag og har familie på hver vår kant nå. Men ungdomstiden er gode minner å tenke tilbake til...nå som man er blitt mer "moden".... Lykke til så masse til dere. Lytt til hjertet deres. Det er ihvertfall ingenting å angre på når det først kommer:-)
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Hei Vesl@89 ! Jeg skjønner veldig godt at du ønsker deg baby Har gjordt det i mange år selv, og er nå snart 32 år og venter vårt første barn. En del tilfeldigheter i livet som forhold, utdanning og jobb har gjordt at jeg har ventet til nå. Og jeg gleder meg utrolig masse. Tror ikke det er noen generell fasit for når det passer å få barn, for vi mennesker er så forskjellig. Noen bare gleder seg til å stifte familie fra de er unge, mens andre først er modne for det etter utdanning, festing, reising, karriære osv. Stol på deg selv, og gjør det som er riktig for deg. Det som er viktig er at man er i et stabilt forhold med en man ønsker å få barn og dele livet med, at man har et hjem, og det er lurt at du er i jobb slik at du har rett til permisjon, og at dere har økonomi til å klare dere. Dersom du ønsker å ta mere utdanning går det fint an å gjøre det senere. Og mange klarer seg økonomisk selv om de er studenter når de får barn. Ønsker deg og kjæresten din lykke til med fremtiden ! Og vil nok råde deg til at dere har flyttet hjemmefra og har jobb før dere prøver å få barn. Så må du glede deg masse inntil tiden er moden for det.
Nusse_83 Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Kjenner meg igjen ja.. Har lengta etter baby i mange år og nå har jeg termin om 33 dager Men må jo si at det er veldig praktisk å være ferdig på skolen, fått seg jobb, ha en mann, en plass og bo og ha det greit i forholdet. Vet at det kan være lenge å vente på, men jeg synes at det har vært verdt det (er forresten 24 år nå og har vært gift i 4 år, så det er ikke det det har stått på Lykke til videre, det er mye å glede seg til
Mild, Marcus & Mille Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Heisann Jeg er født i 89 og får gutten min i morra! Babyen var ikke planlagt - gikk på p-piller og var flink og tok de, men kjæresten min har nok supermachospermies som bare trenger igjennom. Vi har vært sammen siden april06, forlovet i september og i oktober ble jeg plutselig gravid. Dette kom som et sjokk! Men abort var det ikke snakk om, verken jeg eller han hadde noe lyst til det. Jeg flyttet ut hjemmefra en måned før jeg ble sammen med han, og når vi ble sammen endte det til slutt opp med at jeg flytta inn på gutterommet hans Så vi har bodd uoffisielt sammen siden mai06, og flytta inn i egen leilighet nå i januar. Vil vel egentlig ikke anbefale noen å få barn når man er så unge. Vi er selv veldig voksne for alderen, og folk som kjenner oss tror vi kommer til å klare dette veldig bra Men hvis jeg kunne ha valgt ville jeg nok ha ventet 2 år til ihvertfall.. Utdanninga mi må jeg sette litt på vent nå, og er greit å ha ordentlig med jobber og bli ordentlig kjent først! Jeg og typen har bare sovet borte fra hverandre maks 10 netter siden vi ble sammen i fjor.. Føler at vi kjenner hverandre veldig godt, men er jo fortsatt nye sider som dukker opp! Har nå de siste månedene oppdaget at samboern min er litt av en slask når det kommer til rydding osv. Så er midt i oppdragelsen av han nå Akkurat det hadde nok vært litt lettere om vi ikke hadde ventet barn osv. Men gleder meg jo bare masse da Vi har i tillegg en liten valp på 5 måneder, så forbereder meg på noen veldig travle måneder fremover!
Victorials Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Flytt ut å få dere baby... hehe.... Neida.. Gjør det som du selv synes virker riktig...
Vesla89 - Er lei! Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 2. juli 2007 Fint å få litt positivt også! Er såpass heldig at jeg har ordnet meg barnepass allerede! Litt tidlig ute.. Men mamma har lovet å passe. (Hun fikk meg da hun var 19, så hun vet åssen det er). Så hun skal være barnevakt til jeg er ferdig utdannet om jeg ikke klarer å vente. Nå prater hun om å lage istand seng, sengeklær og går ofte å klapper meg på magen og tuller med at hun snart kan bli bestemor... Hjelper ikke akkurat, hun vet hvor stor lyst jeg har. Alltid hatt lyst jeg. Følt meg moden lenge. Men alle er i mot unge mødre virker det som. Vokst opp med en ung mor selv jeg. Synes det har vært helt topp. Kunne aldri tenkt meg en eldre mor. Vi går nesten som venninner, men har våre små uenigeter vi også. Men mamma vet åssen det er å være ung... Det er under 20 år siden hun var der
Vesla89 - Er lei! Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. juli 2007 Deg har jeg sansen for lille_vb! =) Endelig en positiv en i alt ventestyret. Hvordan har datteren din det? Var her som snoker da du ventet på henne...
Victorials Skrevet 2. juli 2007 #15 Skrevet 2. juli 2007 Hehe.. Er veldig positiv fordi jeg vet hvordan du har det.. For min del har det gått helt flott å gå på skole samtidig som jeg har vert gravid og så fått barn... Har faktisk aldri hatt så høyt snitt.. hehe Så går bra å kombinere... Forskjellen er vel at jeg har en litt eldre mann som har fast inntekt, så får det vel litt mer lett økonomisk sett... Men altså, ærlig talt.. Penger er ikke alt.. Men det går kjempefint med oss.. Sitter å venter få at de skal få byggd ferdig det forbaskede huset vårt.. Går jo så treeeeeeeeeeeeegt.... Hva er det du/dere går på? (skole)
trollet¤ Skrevet 2. juli 2007 #16 Skrevet 2. juli 2007 Tviler på at du husker meg. jeg, du, og hu christina snakket sammen for en stund tilbake om hvor bebisyke vi var. jg kalte mg vero89 elns .. uansett. klarte ikke å vente lengre jg, så jeg ble vist gravid, selv om det så og si ikke var heelt planlagt! men ja! jg skjønner hvordan du har det! har fulgt med på innleggene dine en stund, og ser at du faktisk er like babysyk, så skjønner ikke hva du venter med:p iallefall ikke når du har en mor som stiller opp, og bare gleder seg til å bli bestemor. alderen kommer ikke an på om du vil bli en god mor eller ikke. jeg er fortsatt bare 17, og er det når ungen kommer. men den hemmer meg ikke å at jeg kan bli en like god mor som ei på 30. uansett vil jeg ønske deg lykke til med ventingen, om du ikke ombestemmer deg da så klart:) hehe
Vesla89 - Er lei! Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 2. juli 2007 Ja Lykketrollet, jeg står her enda jeg Faen, blir snart gal her! Lei av å vente Snufs. Mamma gleder seg kjempemasse. Prater med magen min og tuller om det alt. Hehe. Lille_vb: Jeg skal gå allmenn påbygg, vil egentlig ikke, angrer litt på at jeg ikke tok lærling... Og kjæresten har nettopp begynt som elektrikker lærling! Han trives godt! Og nå skal vi flytte ut. Skal prøve å få lån.. Slik at vi kan kjøpe. Og da skal prøvinga begynne. Har kjøpt folat alt! =D Sorry sent svar, var i dusjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå