Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Går det ann å bruke det når man ammer eller er det kun til "flaskebarn"?
MammaDilla Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Det skal stå på pakkevedlegget. Men man gir jo minifom til de små også, så da kan du vel sikkert ta det selv om du ammer. Men les pakkevedlegg eller kontakt apoteket
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Takk for svar. Hun sliter så med luftsmerter og dårlig raping skjønner du, men har ikke lyst å gi opp ammingen heller...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Jeg vet at det ikke var det du spurte om, men jeg må bare; http://www2.vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070420/ARTIKLER/70420004/1080
MammaDilla Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Ok.. Mente du til deg selv eller til bebisen? Både du og bebisen kan bruke minifom uavhengig av amming. Har lest litt nå. Men du skal ikke bruke minifom for lenge om gangen, og du skal slutte med det dersom det ikke har nor virkning Men gjelder det om ditt barn kan ta det, så rådfør deg litt med hs. Har jo vært en del snakk om at minifom ikke er så bra i utgangspunktet for de små.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Tenkte på til den lille ja Hører med hs jeg da, har vel hørt noe "snakk" når du først nevner det og jeg tenker meg om. Tusen takk for svar !!!!! Og takk for link over her, har ikke lest enda, men takker for info på forrhånd uavhengi om det er positivt el negativt
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 mødre blir advart mot minifom . det inneholder ett stoff som ikke er bra for barnet! men det må man jo bare velge selv om man vil gi det, brukte det en stund vi men det hjalp ikke så veldig--
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 Minifom blir tatt av markedet snart, bare så dere vet det.. Er noen stoffer i det som ikke er helt bra
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Vår gutt blir bare ammet og han får minifom. (Og ellers må jeg si at enkelte her inne overdriver enormt når det gjelder minifom, og hvor farlig det liksom er.. Jeg tviler veldig sterkt på at gutten min har det bedre av å hylgråte av enorme smerter store deler av døgnet, enn å få minifom. Det er ikke bevist at minifom er skadelig, det tas ikke engang opp av kroppen. Det er kun advart mot ukritisk bruk, det er ikke det samme som at man absolutt ikke må finne på å bruke det! Grunnen til at det advares er at de ikke har bevis for at det ikke er skadelig, ikke at det er bevist at det er skadelig. Dere tar vel alle sammen barna med i bil? Det er faktisk ganske farlig det også.. Men når det er nødvendig, så er det nødvendig.)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 Har du en link hvor vi kan lese om at det blir tatt av markedet, Pølsa og tjompen?
komplett.no Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Jeg ammer og lille pia mi fikk minifom de første halvannen til to månedene. Hun er frisk og rask og har ikke tatt skade av det. Når jeg var baby for 27 år siden fikk jeg også minifom mot kolikk og magesmerter og jeg er frisk den dag i dag. Tror, som noen tildligere sa, at det er overdrevet bruk som er falig. Men stort sett alt er da farlig ved overdrevet bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå