Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Synes det er rimelig mye sukkerhysteri rundt om. Greit å vise måtehold, det gjør vi også. Jeg har kokketro på at det beste med det meste er den gyldne middelvei. Og hvis man feks lager mye mat fra grunnen av så slipper man mye skjult sukker. Derfor kan barna få spise kaker og snop i helgene. Jeg lar dem få litt kjeks hverdagene, solbær og blåbærsaft. T.o.m en yoghurt for dagen. Det fikk jeg og søsknene mine i oppveksten også...ingen har had problemer med hverken blodsukker eller overvekt.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Jepp enig...jeg blir så sliten av sukkerpolitiet....mannen min er fra NL og der er det slik at når barna kommer hjem fra skolen får de en liten godis... Har sett hva som skjer med barn som aldri får sukker...huff...gale blir de når muligheten byr seg..
Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2007 Akkurat...sett det selv. Og sett ei som ikke fikk noe godt i oppveksten..hun tok av da hun flytta for seg selv...og man kan jo da tenke seg til resultatet... Ungene mine får mer frukt og grønt enn søtsaker..og de foretrekker ofte fruktskåla framfor snopskåla i helgene også.
Blomsterenglene Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Lillegutten min får smake på stort sett alt som er han.. og han er bare 8mndr enda..
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Det hender faktisk at barna mine ikke spiser opp alt godteri på lørdager og ikke spør etter det heller...tror det er fordi de og innimellom får noe godt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå