Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har prøvd i et par uker nå å gi min 6 uker gamle gutt tran hver dag. Har prøvd med skje og med sprøyte, men det blir uansett mye søl og så synes jeg han setter det i halsen så ofte. Han hoster og brekker seg, og jeg hører noen ganger han blir surklete i pusten etterpå. Er det farlig at han setter tran i halsen? Kan det føre til lungebetennelse og slike farlige ting? Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ga med sprøyte... Gikk egentlig fint bortsett fra at hun ikke svelget det :-S

Hun bare hadde det i munnen og slapp det ut litt etter litt... La seg i nakken og luktet forferdelig. Satt seg på pysjer og sengetøy, æsj...

Måtte gå over til d-vitamindråper og de går rett ned, er jo bare 5 dråper da :o)

Skrevet

Hei :)

Jeg gir tran om kvelden før kveldsbadet. Da ligger han i bare bleien. Holder ene hånden min under rygg og nakke så jeg støtter han litt opp samtidig som at jeg får holdt hodet slik at han ikke så lett får vridd seg unna. Gir meg sprøyte, litt og litt. Han får litt i halsen av og til og det surkler litt etter hver gang, men de hoster det fint opp. Ikke bekymre deg for lungebetennelse. Tran er veldig viktig for de små, og om de får litt i halsen så er det ubehagelig der og da, men glemt rett etterpå :)

Skrevet

Anbefaler å gi d-dråper i stedet for tran. Da slipper du lukt, flekker og at babyen setter i halsen :)

Skrevet

D-dråper kan ikke måles med tran. Lukt slipper du om du gir tran under kveldsstellet og ammer etterpå. (og du kan jo bare dusje/vaske puppene om de lukter da..) Flekker ungår du også om du tar det i stell situasjon med naken baby og tørkerull/våtserviett. At babyen setter litt i halsen er ikke farlig. De hoster det fint opp ;)

Skrevet

Lurer litt på det der jeg også. Vi starta med tran, gikk over til d-vitamindråper, men nå har jeg lyst til å få i han tran igjen, er jo så bra med omega3... Men han bare spytter det ut, nekter å svelge det.

Jeg tar masse ren omega3 selv da, han får vel i seg noe gjennom morsmelka?

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips! Da skal jeg prøve å gi ved kveldsstellet, og ikke bekymre meg for om han hoster litt. Han får det nok opp igjen ja, for surklingen forsvinner jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...