Gå til innhold

dere som var kvalme og hadde sur e oppstøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere for å roe dette? Har en venninne som sliter med det, jeg har ingen råd å gi da jeg slapp unna det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalmen slipper man ikke unna, men den går jo over etterhvert da. Men, jeg hadde litt oppstøtt og halsbrann på slutten av graviditeten og for meg var det bra å ligge litt høyt med hodet om natta. Og, sjokolade gjorde det vondt verre for meg... Jeg kjøpte afrulax (tror det var det de het) tabletter på apoteket som hjalp meg veldig og. Disse er visstnok ekstra bra for gravide som har halsbrann og oppstøt.

Skrevet

Tyggetablettene Gaviscon (eller hvordan det nå skrives)hjalp meg mye. I tillegg drakk jeg dovent ingefærøl og spiste mørk kokesjokolade og biola. Funket bra det.

Skrevet

Står endel gode tips om dette i bøkene gravide får på helsestasjonen..kanskje hun har fått det? jeg slet med kvalme de første 4mnd. Da hjalp det med hyppige og små måltider om morgenen. Halsbrann hadde jeg så og si i hele sv.skapet, et glass lettmelk før leggetid hjalp meg(merket halsbrannen mest om kvelden) og lå høyt med hode i senga med 3puter,hehe. Ble en mer sittende liggestilling;p

Skrevet

Gaviscon reddet dagen for meg de siste ukene av svangerskapet. Smaker hoppetau, men hjelper veldig!

Desverre var det ingenting som hjalp mot kvalme for min del. Jeg kastet opp alt (inkludert vann) i flere måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...