Gå til innhold

soyaolje / olivenolje ... hjelp...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann dere bakekyndige damer.

 

Jeg har en kakeoppskrift hvor jeg skal bruke 1,2 dl soyaolje eller annen nøytral olje. Kan jeg bruke olivenolje i stedet, eller er det for mye smak på den? (det lukter jo ikke nøytralt av olivenolje i hvertfall).

 

Det er så typisk at når jeg endelig er motivert for litt "husmorarbeid" så er det en sånn filleting jeg mangler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det en gang. Kaken ble grei nok, den, men jeg har ikke gjort det flere ganger... Det var ikke bedre enn med soya, for å si det sånn... Tror kanskje jeg heller ville prøvd med smeltet margarin eller smør.

Skrevet

Putter du olivenolje i kakedeigen smaker det oliven av kaka.... Tro meg, jeg har prøvd. Du får ta bena fatt til butikken:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...