chrisallic Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Når jeg skriver bursdagskort skriver jeg gratulerer med dagen,men sambo mener det er feil. Hva er rett og hva skriver du?
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Jeg mener gratulerer med dagen er rett..., og det er det jeg skriver...
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 D er gratulerer med dagen. Gratulerer er en forkortelse for Jeg/vi gratulerer. Så der har samboeren din feil=)
chrisallic Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2007 Yess viste jeg hadde rett,men ville bare ha andre til å bekrefte det. Så sorry sambo , du har nok feil.
Arb.ledig husmor Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Eg skrive gratulera... men det blir jo annerledes si det er nynorsk... Men ellers heite det gratulerer!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 GratulereR er rett. Irriterer vettet av meg når jeg får kort der det står gratulerE.. var det så vanskelig å slenge på den siste r'en?!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 Det er rett å skrive GRATULERER MED DAGEN, ja, og det er det som er riktig å si, også, siden gratulerer er presens-formen av verbet å gratulere. Synes ordboka på nett er grei å bruke, jeg :-) http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=gratulerer&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juli 2007 #14 Skrevet 2. juli 2007 Hi hi, gratulere er gjerne noe de eldre sier fra gammelt av:o) Men, det heter jo egentlig Gratulerer:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå