Gå til innhold

Ammeinnlegg i ull...


Kula ;) Viktor & Knøttet

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Hvilke kleskjeder el annet som fører det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert, takk skal du ha! :) Kun kjøpt bomull over nett, men fikk tips om ull etter de var bestilt for å unngå brystbetennelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkjøp er rimeleg og godt. Kan vera litt klumpete og store, men varmar godt. Når det gjeld papirinnlegg er det greitt å ha - men kjøp Unguentum M på apoteket, så slepp du å bli sår i tillegg (god krem som dei anbefalte meg på KK sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vit at dersom du bruker ammeinnlegg i ull, er du nødt til å bruke papirinnlegg innerst. Papirinnlegg kaster du etter en dag (eller når de blir våte). De færreste koker ullinnleggene sine daglig. Kombinasjonen av våt melk og varm hud er ideell grobunn for sopp og bakterier.

 

Ekte brystbetennelse skyldes nettopp bakterier, og kan bare fastslås gjennom en bakterieprøve av melka. Det mange får, er derimot "falsk" brystbetennelse, altså feber på grunn av at melka stopper til melkegangene. Det at du kan få brystbetennelse av å fryse på puppene (jamfør rådet om ull innerst), er like reelt som at du blir forkjølet av å gå uten skjerf. I gamle dager trodde man det. Nå vet man at forkjølelse skyldes virus.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble anbefalt å kjøpe ammeinnlegg i ull på en butikk som heter Helseleveranser i Haugesund ( fins kanskje andre steder også) Hadde i 2 str. dei minste kostet 132,-. Dette er mitt 3. barn og jeg har brukt denne typen til dei to andre. Jeg har aldri brukt papirinnlegg i tillegg, og aldri hatt brystbetennelse. Bør ha to sett slik at det ene kan skylles opp når det blir vått. Kan også brukes på begge sider. Såg dei hadde ammeinnlegg på Sparkjøp, dei kosta 49,- men dei var kjempestore, såg veldig lite praktiske ut. Har ikkje prøvd dei på apoteket, hva koster dei???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de fra sparkjøp, og synes de er kjempedeilige. Jeg har i utgangspunktet veldig små pupper, men de er jo blitt en del større nå da med all melken. Synes det er deilig at innleggene er så store, de dekker hele puppen, og varmer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...