Gå til innhold

jeg ser ikke ned på noen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har stor respekt for mennesker...

vi er så forskjellige alle sammen og det er det som gjør livet spennende...

det finnes handlinger og meninger jeg ikke respekterer derimot, men jeg ser ikke ned på folk for det....

vi har alle forskjellige forutsetninger, og reagerer og agerer etter evne....

måtte bare legge til etter å ha lest tråden om å se ned på folk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ned på dem som bevisst går inn for å skade andre mennesker og levende vesener..

Skrevet

og de menneskene har mest sannsynlig blitt behandlet eller ikke behandlet på en sånn måte gjennom oppveksten at de ikke har noen mulighet til å kunne ta et riktig og bevisst valg i de situasjonene...

mennesker som har hatt det veldig vondt i oppveksten har lett for å handle mer på instinkt-overlevelsesmekaninsme......

livet handler om å klare å sette seg inn i, og prøve å forstå hvordan og hvorfor menneskene rundt deg handler som de gjør...

ikke for å unnskylde, men for å se mangfoldet, for å lære og for å kunne inspirere andre til å ta valg som ikke skader dem selv.....

Skrevet

Sorry, men det tror jeg rett og slett ikke på.

Skrevet

Og nei du,dama...Ikke ALLE som gjør mennesker og dyr noe vondt,har hatt dårlig oppvekst etc etc...Der tar du feil..

Skrevet

Jeg er litt enig med damen... (eller dama om du vil)

Skrevet

Det er rett og slett ikke mulig å ALDRI se ned på eller dømme noen andre. Jeg er ganske sikker på at du dømmer pedofile, mordere, folk som slår ungene sine, voldtektsmenn, osv. Jeg nekter å tro at du aldri har tenkt noe vondt om sånne mennesker, men alltid snudd det andre kinnet til.

Skrevet

hva betyr å:

"se ned på andre"

??

Skrevet

det er stor forskjell på å se ned på folk og det å ikke akseptere deres handlinger...

det er en veldig viktig forskjell...

selvfølgelig tar jeg stor avstand fra pedofile, mordere osv...

og ja, jeg har sitti og snakket om hvordan i allverden disse menneskene er i stand til å være såpass grusomme...

men, jeg ser ikke ned på de for det... jeg kan se ned på handlingene deres, men det er også to forskjellige ting....

Skrevet

Jeg tolker det som å dømme andre og å synes at man selv er bedre enn dem. Og, ja, det gjør jeg med enkelte. Ingen problemer med å innrømme det.

Skrevet

Da er vi grunnleggende uenige her, tror jeg. Jeg mener at det er våre handlinger som viser hvem vi er her i verden.

Skrevet

og et eller annet må jo ha gått galt et eller annet sted på veien, når enkelte kan ende opp som pedofile, narkomane, mordere, voldtektsmenn/kvinner.......

et eller annet sted er det en kobling som ikke funker som den skal, eller det er blitt banket inn en ovelrevelsemekanisme....

alle mennesker er i bunn og grunn vakre og gode.. og vi blir alle farget av livet og de vi har rundt oss....

Skrevet

jeg ser på meg selv som et grunnleggende godt menneske, vi er alle det...

vi er bare blitt farget på forskjellige måter....

og vi handler alle etter beste evne, evnene våre har ikke de samme forutsetningene bare....

jeg er ikke noe bedre enn naboen....

og naboen er ikke noe bedre enn meg...

Skrevet

"Alle mennesker er i bunn og grunn vakre og gode" BULLSHIT...

Skrevet

du skriver jo har at du ser det er galt å være "pedofil,narkoman,mordere,voldektsforbrytere.."

so tenker du da ser ned på de..

syns du synd i dem fordi de ikke har fått et så godt liv og oppvekst som du har fått?

då mener eg at det betyr at du ser ned på dem.

Skrevet

det spørs hva man mener med å "se ned på" da...

- at man ikke respekterer andre mennesker?

- eller at man føler seg overlegen andre mennesker selv?

å ikke respektere andre mennesker er en uting. Det er for meg det viktigste selv, å føle at min familie og mine venner respekterer de valgene jeg tar, og respekterer meg for den jeg er.

Om andre ser ned på meg, eller klager/ rakker ned på meg bryr jeg meg ikke spesielt om- men jeg blir såret når noen bevisst tråkker over grensene mine. Om noen bevisst går inn for å såre meg, DA blir jeg lei meg.

Med dette i bakhodet, så prøver jeg å være sånn mot andre som jeg ønsker at andre skal være mot meg... høres litt "kardemommeby" ut, men jeg tror ikke det skal være så vanskelig for den vanlige mann i gata å forstå...

Skrevet

?

merkelig måte å lese på...

som jeg har sagt allerede et par ganger.. det er selve handlingene som er forkastelige, ikke menneskene selv...

dessuten hjelper det hverken meg selv eller noen andre hvis jeg skal gå rundt og kritisere og fordømme folk rundt meg...

det tilfører meg ingenting godt eller positivt i livet mitt....

jeg gjør så godt jeg kan med å leve så godt jeg kan, spre glede og dele med meg av min egen lykke uten å presse det på folk....

negativitet har ikke plass i livet mitt, og dette gjelder også det å fordømme og se ned på folk, det bringer bare enda mer negativitet med seg....

Skrevet

vis du hører i nyhetene om en pedofil som har voldtatt en beibi på 6 mnd..

-tenker du ALDRI en negativ tanke om han?

då er du jammen god.. litt jesus!

eg er en person som ogso liker alle mennesker.. og ser skjeldent "ned" på andre.

men eg gjør det avogtil ja.. og det vil eg alltid gjøre..

syns du sier selv at du ikke liker folk som går imot de norske lovene.

og då tenker eg at du har en fordom mot de.

Skrevet

selvfølgelig vil jeg ha en negativ rekasjon hvis jeg hører om at noen har voldtatt en beibi...

det er en grenseløst forkastelig handling,

men jeg er også i stand til å se bakenfor handlingen og se det barnet den voksenpersonene en gang har vært, og jeg undrer meg over hva denne personen har opplevd for å ende opp der han er i dag....

det er ingen unnskyldning, men heller et ønske og et behov for å lære mer om mennesker...

har vel aldri sagt at jeg ikke liker folk som går i mot de norske lover, men jeg mener at lover og regler er til for å følges, det er viktig å ta hensynt til hverandre og respektere hverandre.

det er ikke en fordom å si at en handling er negativ, du er fordomsfull når du gjør deg opp en mening om hvordan ting er før du har sett alle sider av en sak......

Skrevet

eg forstår hva du mener :)

men eg trur du har sett "ned" på andre.

eg er en person med få egne sterke meninger.. fordi eg ofte ser flere sider av en sak. og når eg får forklart en ny side, så kan eg bestemme meg for å tru på den.. (sjønna)

dette irriterer vennene mine, fordi eg aldri mener noe sterkt på en sak.. (f.eks om abort, eg mener verke for el imot, ser liksom begge deler)

men debatten her er om vi ser ned på noen..

hva ligger bak "å se ned på noen" ??

eg har ofte følt at eg selv er dårlig i alt og kan ingenting.. so eg ser ofte ned på meg selv.

eg ser på personer som trur de lever mye bedre enn meg, på som noen blærer og eg orker ikke å si hei til de engang.. då ser eg vel ned på de..

og so vil eg drepe alle pedofile, so eg ser ned på de

Skrevet

ups....

siden eg vil drepe...

har eg nå hatt en fæl barndom?

og ser du ned på meg nå?

Skrevet

jeg har da virkelig ikke noe grunnlag for å se ned på deg...

folk får mene og synse hva de vil, det handler om gjensidig respekt...

men for å svare deg på de andre itngene...

jeg er fornøyd med meg selv, jeg er glad i meg selv og ser ikke ned på meg selv

jeg har ingen problemer med de menneskene som gir utrykk for at de er bedre enn andre, de får tror og mene hva de vil, jeg skal ikke komme mellom der, hvis det gjør dem til lykkelige mennesker så er jo det helt greit.....

og så får vi håpe på at de ikke lar det gå på bekostning av andre mennesker...

jeg har "tilgitt" meg selv, og jeg har "tilgitt" alle de menneskene som har vært med på å forsure livet mitt opp igjennom, det har ikke alltid vært like lykkelig som det er nå...

med "" prøver jeg å si at jeg på ingen måter er religiøs....

det viktigste for meg er å være lykkelig, og jeg har funnet ut at å gå rundt og dømme folk og sette folk i bås ikke hjelper meg på veien i det hele tatt...

jeg har funnet "fred" med meg selv og har ikke behov for å peke og plukke på andre.....

jeg kan uansett ikke forandre de, jeg kan kun forandre meg selv og min egen oppfatning av menneskene rundt meg....

men selvfølgelig, likevel kan jeg ha veldig sterke meninger og ytre de i tide og utide....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...