Gå til innhold

Dere som gir mme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker dere nytt vann hver gang eller koker dere opp mye å setter i kjøleskapet, slik at det bare kan varmes opp senere?

Tar jo himla lang tid å få vannet ned i 40 grader igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir ikke mme, men er av den oppfatning at det enkelste er å koke vann, fylle i noen flasker, og sette i kjøelsakepet. . blande og varme opp igjen, nårbarnet skal ha mat... må jo være det enkelste... i mitt hode :P

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Hei, begge mine 2 får og fikk mme. Vi koker opp vannet,heller det over på flasker. Så lar vi det stå på benken til det blir kjølig-setter det enten inn i kjøleskapet, eller bare lar d stå fremme=) Varmer det i microen når vi skal bruke det=)

Skrevet

Takk, da gjør jeg d i natt:)

Skrevet

Koker opp vann på vannkokeren og lar det stå i vannkokeren.. Når mini skal ha mat, har jeg vann oppi flaska og varmer i mikroen.

Skrevet

Varmer du det i microen? Jeg har hørt at hverken mme, mm eller barnemat skal inn i microen. Den ødelegger jo maten og næringstoffene i det.

Jeg varmer opp i vannbad. Tar jo ikke lange stunda det heller.. max 2 min.

(ellers bruker jeg bare mme sånn innimellom så jeg kjøper sånn ferdig blandet)

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Hehe, her var det snakk om selve vannet da anonym;)en blander jo ikke erstatning i kaldt vann og så setter det til varming;P

Skrevet

Jeg tør vel nesten ikke å skrive dette - gjør tydeligvis HELT feil. Jeg koker vann til ett døgn av gangen, heller i flasker, avkjøler og blander i MME pulveret, setter så i kjøleskap, varmer så opp en og en flaske. Alle naboene mine sa at dette gjorde de med sine barn og det har gått SÅ bra sier de. Er det helt fy-fy det da eller...?

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Det gjør jeg og, og de sa på sykehuset at det var helt greit. Samme har stemoren min gjort med alle sine osv.. Er vel forskjelig hvordan man gjør det

Skrevet

Jeg gjør også slik. Koker vann på vannkokeren, og lager 3-4 flasker i slengen. Blander i mme og litt malt, og det settes i kjøleskapet etterhvert. For hver gang flaska skal brukes varmes den i microen, og du kan varme flaska 3-4 ganger. (hvis ungen ikke spiser alt).

Dette fikk jeg beskjed om på helsestasjonen, at jeg kan varme i microen. Men morsmelk skal ikke varmes der, da skulle man heller bruke vannbad. Rekner med dette er riktig,ettersom alle mine venninner har gjort det samme. Og de har friske barn;)

Skrevet

Jeg også koker opp vann og har på flaskene for ca. et døgn av gangen. Så når babyen skal ha mat så varmer jeg vannet i microen og blander i pulveret etterpå.

Før så blandet jeg ferdig mme til et helt døgn, men fant ut at det andre var like lett, og babyen får helt fersk melk.

Det med og varme samme flaska 3-4 ganger har jeg hørt ikke er bra.. Det står bakpå mme pakken at alle rester skal kastes.. Syns det var rart helsestasjonen sa det.. Med tanke på at det har vært litt snakk om den melkebakterien..

Skrevet

Jeg koker en kjele med vann om kvelden så jeg har vann klart til melk og grøt dagen etter. Melken lager jeg fersk siden jeg har hørt en del om bakterier i melkepulveret som formerer seg raskt og kan være farlig. Det er sikkert i ytterste konsekvens disse bakteriene gjør skade, men siden det er like enkelt å lage melken fersk, så gjør jeg det sånn. Det står en del om det på flaskeposten.no

Skrevet

Jeg gir både mm og mme. Her koker vi vann i vannkoker, heller i flasker(som har blitt kokt) og blander i pulveret. Rister godt, plasserer de i kaldt vann for avkjøling og deretter i kjøleskap. Når vi varmer dem opp igjen, settes de i varmt vann. Bruker ikke micro for har hørt at melka kan bli ujevnt varm slik at babyen kan brenne seg, og pga næringsstoffer som sannsynligvis går tapt.

Passer på at flaskene brukes opp innen et døgn, og ikke blir stående lenge i kjøleskap. Vet ikke om dette er korrekt måte, men fungerer for oss. Ved reiser kjøper vi de små engangs kartongene, greie å ha med seg.

Skrevet

Jeg koker vann, heller over på termos. Når hun skal spise heller jeg i halvt med kokt varmt vann, og halvt med kaldt vann fra springen - da blir den akkurat passelig......så tar jeg pulver i tilslutt da.....veldig enkelt!!!

Skrevet

Et tips for dem som får rester.. sett flasken i varmt vannbad rett etter måltidet og hold det varmt! Så kanskje babyen vil ta resten etter en liten stund. Bedre enn å sette det i kjøleskapet for så å varme opp igjen. Jeg liker ikke å bruke rester,men hender en sjelden gang dersom det ble mye igjen. Så da synes jeg dette ble den beste måten me tanke på hygienen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...