Krysia Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Har kjøpt en pakke, og ser at den skal vaskes på 60 grader med annen hvitvask - med ullvaskemiddel. Syns det høres vel upraktisk ut nå i sommermånedene! Er det noen annen måte å vaske disse innleggene på? Og: Hvor mange ammeinnlegg trenger man egentlig? Hilsen en som forbereder seg...
Mammaaaaaa Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Det der lurte eg og på! Må jo vaske ein maskin med kun 1 par ammeinnlegg i og det er jo litt teit.. Var avhengig av de sist gang. Hadde to par da og det var alt for få. Kanskje lurt å kjøpe 4 par? Kommer litt an på kor mye du lekker og!
Krysia Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2007 Det høres lurt ut med flere par, ja. Lurer på om jeg kanskje kommer til å vaske dem med vanlig vaskepulver, og så får de heller bli dårligere da... Og så har jeg faktisk kjøpt Natusan engangs i butikken nå! Takk for svar
KG1979 Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Det går sikkert fint å vaske de for hånd i vasken eller i bøtta. Bruk Milo - det er alltid best på ull. Jeg har bare kjøpt ett par enda, mest fordi jeg ikke vet hvilken størrelse som er best. Men jordmor sa at jeg burde kjøpe dea ller største, så da kjøpte jeg str. L som dekker det meste. Jeg har kjøpt innlegg i papir i tillegg. Jordmor mente de burde ligge ytterst og ullinnlegget innerst.
Tpop Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Jeg vasket mine for hånd da jeg måtte ha nye for hver dag.Luktet surt etter en dag med lekkasje. Jeg hadde bare to par og nå har jeg allerede kjøpt inn 2 par, så jeg slipper å kjøpe mange om gangen. Så skal nok kjøpe noen par til.
Krysia Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2007 Oi, du snakker, da blir det padding! Godt jeg har kjøpt stor amme-bh da. Takk for tips Leste ett eller annet sted at man kan putte ullinnlegg i en kjele med kokende vann, og så la det stå til vannet ble kaldt. Husker bare ikke hvor...? For tenker at det er jo et poeng at det er nokså varmt, med tanke på bakteriene.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Kjøp noe annet enn natusan sine, de setter seg fast i brystvorta:(
Gjest Ut på tur Skrevet 2. juli 2007 #8 Skrevet 2. juli 2007 .Jeg leser nå i et hefte fra Nøstebarn om deres ull ammeinnlegg: " Vaskes hvis det lukter eller blir stive av melk.Håndvask30%Tåler å kokes på komfyr i panne(uten bevegelse) Lekker du mye kan du putte en bomuldsklut inni. " Jeg har ingen erfaring men ser for meg at jeg kommer til å skylle dem på 30 % til daglig og så ta en kokvask når jeg synes de trenger det. Skyller man vekk melka fort dannes det vel ikke noe serlig med bakterier ?? Melka er jo ikke ett avfalsstoff i seg selv sånn som urin og avføring er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå