Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover deres fem mnd gamle babyer?? Her er det ca 12 timers natt (våken to ganger for mat) ellers er det tre dupper utover dagen som varer i ca 45 min hver, jeg syns kanskje det er litt lite soving, eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby er 5 mnd, og sover noenlunde likt som din. Legger seg kl 7-- 2-3 amminger de 13 neste timene, Vi står opp kl 8. Ofte er det en del våkentid fra 5 og utover da...

På dagen er det en blund på formiddagen, ca kl 10. Varer sjeldent over 1 time. Så er det rundt kl 14 det samme, og så rundt kl16:30.

Kunne godt sovet mere på dagen. Men så har hun aldri sovet mye på dagtid heller. Så det er jeg vant til nå. Må heller være fornøyd med at natta er såpass bra tror jeg...

Gir du grøt? Jeg skal begynne snart. Spent på om det gir noe utslag på nattesøvnen

Skrevet

Ja det høres jo ganske likt ut:-) Nei jeg gir ikke grøt, skal begynne etter ferien tenker jeg, da er hun ca 6 mnd uansett.

Skrevet

Legger seg mellom halv 8 og halv 9....pupper i søvn :(:( Nettene er litt variert, men de to siste nå (har fått eget rom ;) har han våknet halv 5 for pupp og sovnet igjen. våkner så igjen halv 8, tar han da inn i senga mi og gir pupp og ligger til halv 9-9. (er litt variert det også) Når vi har stått opp, går det ca 1,5 -2 timer før han skal ha første kvil og da pleier han sove i 1,5 time. Er så våken i 2-4 timer før han hviler igjen, men da sover han oftest kun 45 min, men av og til 1 -1 1/2 time også.

Har funnet ut at han ikke bør hvile etter 1700 hvis han skal sove tidlig nok på kvelden. Men av og til har det hendt at han har vert våken fra 1400 til 2000...men da er han skikkelig hyper;);)

Han får grøt morgen og kveld. ;);)

Skrevet

Poden min sovner i syv halv åtte tiden. Våkner gjerne i halv femtiden. Pleier ikke gråte, bare pludre litt. Gir han litt kokt vann fra flaske og så sovner vi videre. Kan da sove til ni omtrent. Så sover han gjerne fra elleve til halv ett og fra tre til fire. Noen ganger skipper han den siste.. Gir grøt på formiddag og til kvelds. Han er forøvrig blid hele tiden når han er våken. Kan ikke huske at han har grini i dag faktisk..

Skrevet

Snuppa legger seg ca kl ni på kvelden. Da er det gjerne pupp kl 24, 04 og 07. Står opp i åttetiden som oftest. Da trenger hun gjerne en dupp igjen halvt ti til tolv. To til tre og fem til seks. Prøver å ikke la henne sove etter kl seks, eller så er det umulig å få henne i seng igjen.

Får litt grøt innimellom, men stort sett bare pupp.

Skrevet

Mathias legger seg ca halv åtte.. sover da til halv tre.. pupp.. og sover vanligvis til seks med en oppvåkning halv fem også. men nå kødder han ille om natta... og våkner hyppig etter første gang han våkner =(.. står opp i seks tiden.. men legger seg igjen syv halv åtte og sover da alt fra 1 time til 2,5 timer. Så er han våken 1,5-2 timer og sover 45 minutter.. og sånn er det egentlig resten av dagen også. Så blir som regel 4-5 lurer =)

Får litt grøt, men mest pupp her også

Skrevet

Jenta mi legger seg for kvelden 21:30 hver dag.

Våkner ca i 07:00 tiden for ei flaske melk.

Deretter varierer det litt... sover av og til helt til 11:00 men som regel våkner hun for å stå opp i 09:00 tiden...

Så får hu grøt og melk til frokost, i 11:00 tiden og så en hvil ca kl 13:00

Da sover hun ca 45min.

Og så får hun middagsglass og melk i 16-17 tiden

Og så er det enda en hvil i 19:00 tiden hvor hun da sover til ca 20:00

Og s holder hun seg da våken til 21:30 når hun da får sitt siste måltid grøt og melk før hun sovner godt for natta.

Så alt i alt sover hun ca 11,5t om natta og 2 hviler på dagen som tilsammen utgjør ca 100min (nesten 2 timer)

Jeg syns dette er litt lite soving på dagen, men hun virker veldig opplagt og smilende mesteparten av dagen, og blir ikke trett utenom rutingen.

Hender jo hun dupper av 10-15min i vogna når vi er ute og går tur da.. men det regnes vel ikke som en hvil tenker jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...