Gå til innhold

Bilstol ?? hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enda ikke kjøpt ny bilstol til knerten vår, han fyller 1 år om noen uker. Vi skal ønske oss et nytt i bursdagsgave.

Vi har isofix i bilen, så vi ønsker et sete som kan brukes til isofix, både bakovervendt og fremovervendt helst, slik at vi bare kan snu sete når han blir stor nok til det :o)

Noen som vet av et sånt sete?? Er jo så mye forskjellige, at jeg blir svimmel bare jeg tenker på det :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt acta graco sin, og er kjempefornøyd!!! Sitter velig godt i det, og har god støtte til hode og nakke. Litt usikker på om det er isofix, da vi ikke har det i bilen selv, men jeg tror det kan benyttes ja.

Skrevet

Acto graco har jeg hørt om, kom jeg på nå :)

Tror hun dama i babybutikken sa noe om at denne bilstolen kunne brukes begge veier med isofix.... hmmm ja jeg før se litt om jeg finner det på nettet!

Skrevet

Vi har Akta Graco Cosmic vi og, og er kjempefornøgde. Men eg veit ikkje korleis det er med isofix, har ikkje det i bilen vår.

Småen er forresten 21 mnd, 84cm og sit bakovervendt. Han har goood plass til beina og ser godt ut vindauget. Kjem til å sitte bakovervendt lenge enno :o)

Skrevet

Det er bare tre seter som kan brukes bakovervendt med isofix! Dette er Akta Graco Duologic (dette kan brukes kun bakovervendt, men både med og uten isofix, veldig kjekt om man bytter bil, og et av de tryggeste setene på markedet!), Britax Fixway og Bimbofix... (Bimbofix kan brukes begge veier, men da må du kjøpe to ulike understell/baser til det, og det er DYRT!)..! Til opplysning: Når dere snur gutten deres bør han uansett sitte i beltestol, og ikke før han er minst 3 år, så jeg ville gått for et rent bakovervendt sete, da blir dere ikke fristet til å snu for tidlig heller, og så heller kjøpt en beltestol når han blir stor nok til å sitte fremover..! Lykke til med valget :-)

Skrevet

tror også at be safe izi combi har kommet med en isofix-variant. Synes jeg så en reklame for de i denne mnds foreldre og barn

Skrevet

snupsen og mamma - Den til HTS Besafe er kun fremovervendt, dessverre..!

Skrevet

Hmm lurer litt jeg... hvorfor er det best at han sitter i en beltestol når han blir gammel nok til å sitte fremover??

Vi bestilte isofix til bilen, og da vil vi jo helst bruke det, blir vel mer og mer vanlig det, og om 3 år når knerten er 4 år så er det vel enda mer vanlig med isofix tenker jeg....

Tanteungen min på 5 år sitter fremover i et sete festet med isofix, har ikke hatt noe problemer de som jeg har hørt.

og ikke kommer vi til å bli fristet til å ha han fremovendt før han er gammel nok til det :o)

Skrevet

Grunnen er at en fempunktssele holder kroppen så hardt tilbake at i en kollisjon vil hodet bli skutt fremover, og nakken får en enorm belastning..! Bilens belter er laget for å gi LITT etter i en kollisjon, så ikke nakkebelastningen skal bli så stor, derfor er det best å bruke en beltestol..! Mange beltestoler kan festes med isofix, og det gjør det enda bedre å bruke, for da sitter det som støpt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...