Gå til innhold

Dere som hadde bekkenløsning...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vondt i bekkenet som menssmerter? Mine menssmerter var tidligere i magen og korsryggen, men nå lurer jeg på om det kan være derfor jeg av og til har mer vondt i bekkenet.

Jeg har hormonspiral, så jeg har ingen blødninger, men jeg har vel en slags syklus likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde BL under sv.skapet, men etter fødselen ingenting. Satte inn p-stav og fikk igjen bekkenproblemmene under mens. Selv om du er på hormonspiral så regner jeg med at kroppen din følger syklusen så det kan være BL smerter du har.

BL er jo også hormonbassert så da blir jo muligheten enda større..

Skrevet

Jeg fikk litt BL med forrige baby, for nesten 5 år siden. Etter fødselen satte jeg inn horomonspiral, og jeg mener faktisk at den gjorde at BL aldri gikk helt over... Var ikke ille, men jeg kjente murringer i bekkenet av og til, og måtte være litt forsiktig med sideveis belastninger og slikt.

Nå har jeg nettopp førdt igjen, etter et svangerskap med ganske kraftig BL. 2-3 dager etter fødselen var bekkensmertene vekk... Syns nesten jeg er bedre nå enn jeg var mellom de to siste svangerskapene...

Tenker å sette inn horomonspiral igjen, men hvis BL forverres da vet jeg ikke helt... Er så godt å være "normal". :)

Mener å ha lest på nettet at horomonspiral kan gi BL-symptomer, i sjelden tilfeller... Men husker ikke hvor. Fastlegen min hadde ikke hørt om d...

Skrevet

Noen andre? Jeg har gått til kiropraktor, og han sier jeg har en låsning, men jeg har en følelse av at han ikke kan hjelpe noe særlig.. Kanskje jeg kunne prøvd naprapat?

Skrevet

Jeg har alltid vært verre i bekkenet når jeg har mensen, har hatt bekkenløsning i 3 graviditeter.

Nå som jeg har brukt yasmin pillen har jeg ikke hatt mensen, men får allikavel vondt i bekkenet i den perioden.

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap. Ble helt bra noen uker etter fødselen.

Satte inn hormonspiral etter ca 4 måneder,og fikk da bekkensmerter igjen. Og de kunne som du sier føles litt som menssmerter bare at i bekkenområdet....

Og som det er skrevet over,bekkenløsning kommer jo av hormoner,og at en kan få bekkensmerter ved feks hormonspiral-bruk, er visst ikke så unormalt.

Jeg fikk hormonspiralen fjernet (da pga infeksjon og blødning),og da gikk bekkensmertene vekk igjen.

Skrevet

Jeg visste ikke at hormoner ga bekkenløsning. Jeg hadde det ganske ille de to siste mnd av svangerskapet, og håpet at jeg ble bra etter fødselen, men nå, 7 mnd etter, skrangler det litt fremdeles. Ikke sånn at jeg ikke kommer meg ut av senga og sånn, men litt vondt om morran spesielt. Jeg startet på vanlige p-piller først men han nå skiftet over til minipillen pga humørsvingninger, men er det fremdeles sånn at de kan gi bekkenløsningssmerter? Minipillen inneholder ikke østrogen.

Skrevet

Så kanskje bekkenet hadde blitt helt fint igjen hvis jeg sluttet med spiralen....? Har en del plager med bekkenet, men det var faktisk bedre de første ukene etter fødselen. Flere med erfaring?

Skrevet

Prolaps og BL, måtte ta ut spiralen. Ble anbefalt Cerazette, minipille og prøver ut dette nå. Merker at jeg fremdeles blir veldig dårlig før jeg "lissom skal ha mensen" Skal diskutere om det er mer å gjøre med lege på onsdag. Ellers må jeg si at å gå i ulendt terreng er beste smertelindring..

Skrevet

Vel jeg går hvertfall aldri tilbake på cerazette.... Konstante blødninger... Håper du blir bedre hvertfall :-) Men da er sikkert mine mistanker om mens rette.. Aner jo ikke hvordan syklusen min er nå..

Skrevet

Skal si ifra hvis hun kan anbefale noe annet, men tviler på at det er noe som kan stabilisere hormonene bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...