Gjest Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Hvordan fordeler dere dagene? Og får man like overgangsstønad og støtte til barnetilsyn som når den ene har barnet en ettermiddag i uken + annenhver helg? Tenkte å dele inn slik at far har barnet 2 dager ene uken og 4 dager andre uken, går det over 60/40 da??
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 hei. nå har ikke jeg 40/60 deling da...men du får lik støtte som de med vanlig helgesamvær eller ikke samvær som mitt barn har. det eneste er du får mindre bidrag fra far, for det regnes jo også etter hvor mye far har barnet. med den delingen du foreslår vil jeg tro du er du akkurat over...når jeg regner på det blir 40 % 5,8 dager og ikke seks, men det vil nok ikke ha noen praktisk betydning tror jeg. ha 40/60 på papiret og fordel det slik med dagene. det ville jeg gjort
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Tusen takk for svar. Er så dum at jeg har fraskrevet meg å få barnebidrag fra far. Han krevde egentlig å ha datteren vår annenhver uke, men siden hun bare er 1,5 år syntes jeg det var altfor tidlig.... Kranglet meg derfor til å få henne litt mer mot at han slapp unna barnebidrag.....
Mamma`n til en av hver :-) Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Vi har 60/40 deling. Tulla er hos pappan fredag til onsdag annenhver uke. Da blir det litt lenger hos han om gangen og det har fungert veldig bra foreløpig. Litt i prøveperiode enda men han ønsker delt ansvar men hun er bare 2 år så vi er enige om å prøve det slik en periode først. Farsbidraget blir litt lavere siden han har henne flere dager i mnd. overgangsstønad får jeg ikke pga tjener for mye men vil tro det blir det samme for din del.
Aprikose Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Men du kan jo fint ha henne 60%, og allikevel få bidrag! Han kan ikke kreve å ha 50% når hun er så liten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå