Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som er kritiske til teletubbies? Jeg synes hele serien er helt motbydelig, og kan ikke helt forstå at det hele skal være så veldig pedagogisk. Riktinok er det mange gjentagelser, men det er jo svært lite her som har med virkeligheten å gjøre. Forferdelige stemmer og uartikulert språk er det også. Uff nei, jeg setter ikke på dette for sneipen min, altså, orker ikke. Men ser jo her at det er mange som bruker dette flittig til barna sine, er jeg den eneste som ikke orker og ikke tror på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her får ikke lov til å se på heller. Synes ikke der er et fint barneprogram.

Skrevet

Vi har sett på det mye, vi! Husk at dette er programmer som er laget for små barn, ikke for foreldrene! De lærer om mange ting, feks uttrykk som ved siden av, under, bak, o.l. I tillegg lærer de mange andre ting, som å telle til tre, navn på en del dyr o.l.

Hvis du tar deg tid til å se på et par episoder, og prøver å se forbi de enerverende stemmene og gjentagelsene (som faktisk er den pedagogiske hoveddtanken i disse programmene), er det faktisk veldig bra, synes jeg!

Skrevet

Guttungen på snart 2 elsker teletubbies og ser ingenting galt i det. Koselig serie. Tenker ikke alltid på at alt skal være så pedagogisk korrekt. Ser bare at han liker det og kan ikke skjønne at det skal være skadelig for ham med en liten dose moro nå og da.

Synes strengt tatt TV ikke er bra til så små uansett. Men skjønner ikke at teletubbies skal være noe verre en annet.

Skrevet

Jeg HATER teletubbiene,venninnna mi har ei datter som ser på dette hele dagen,blir gal bare jeg er på besøk,er drittlei av den filmen....så nei her blir det andre filmer en akkurat teletubbiene..

Skrevet

Må bare le jeg........teletubbiene er vel ikke akkurat det værste i verden vel......harmløst . Minsten elsker de, og de er vel ikke akkurat beregnet på oss voksne. De som sliter med teletubbiene, får nok mye å passe på etter hvert.....

Skrevet

Har egentlig ikke analysert teletubbiene så veldig og ikke orker jeg å gjøre det heller, ser på det som et barneprogam, ikke noe pedagogisk ting som skal være bra for barnet mitt.

Han får se på dem, fordi han elsker å se på de. Tror ikke han tar skade av det nei.

Skrevet

Har faktisk sett flere episoder, jeg. Har en dvd her hjemme som vi har sett på. Og jeg vet at det er laget for barna, og ikke foreldrene. Har vanligvis ikke noe problem med å trilpasse meg dette. Men akkurat Teletubbies skal jo være laget fordi det skal være så pedagogisk riktig, og det forsdtår jeg virkelig ikke. Kan jo nevne at jeg er vernepleier og har jobbet med barn i mange år, sambo er spesialpedagog og har jobbet i spesialskole medutredning i mange år. Så er ikke helt på jordet heller, da.

Egentlig helt greit for meg at sneipen på to år ikke har falt så veldig for teletubbies, egentlig. Andre ting som fenger mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...