elinmammatiltogutter Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har to gutter som snart er et halvt år. Mine gutter har i vel tre måneder nå hatt samme rutiner hver dag; 6 måltider (kun melk) i døgnet. Kl. 08.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00 og 04.00. Forrige uke begynte jeg så vidt med grøt og jeg føler dette metter mer, så da må jeg kanskje få innarbeidet nye rutiner. Tror nok kanskje jeg må kutte ut et måltid og håpet er jo at det er nattmåltidet. Det hadde vært gøy å høre hva slags rutiner andre har på dagen, f.eks mating, soving, leggerutiner osv.
Scorpion73 Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Jeg har to jenter som snart blir fem måneder. De har i den siste måneden fått fem måltider - Ca kl. 10.00, 14.00, 17.00, 20.00 og 06.00. De legger seg ca 20.30-21.00 og sover da til ca 06.00, og etter det måltidet sover de til nærmere 10.00 igjen. De får i hovedsak mme, men også litt mm. På dagtid synes jeg det kan være litt vanskelig å få samkjørt duppene, da de sover i så kort tid. Men dette går veldig fint når jeg er ute og triller. Så jeg koser meg veldig som tvillingmamma, og tror nesten at det ville blitt kjedelig og bare hatt en... ;-)
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Guttene mine er nå 6 1/2mnd og har også hatt de samme rutinene i noen mnd. Vi har ikke hatt noe natt måltid siden de var 21/2 vi da så det har vært deilig.Men da de begynte å våkne på natta igjen når de var litt over 3mnd begynte vi med grøt. Nå spiser de: Våkner mellom 7-8 og spiser melk(mme) Rundt halv 10 spiser de grøt (får vann til) Rundt 11 drikker de litt melk, så legger jeg de. Da sover de alt fra en halv time- to timer. Ved 3 tiden er det melk Rundt halv 5 spiser de middag+ litt frukt( får vann til) Har de sovet lite på dagen sover de etter melka, ellers sover de etter middagen, ikke snakk om mer en en halv time kanskje. Klokka 7 er det melk og grøt så er det i seng halv 8. Er som regel flinke til å legge seg men, de har jo dager de også som de ikke er like trøtte eller like fornøyde med å legge seg. Men det har jo vi og... Sånn er dagene våres. Ellers går det jo i ett fra morgen til kveld. Er veldig aktive nå, er ikke så lenge til de krabber så da blir det vel enda mer å gjøre men, det er jo så kos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå