To barns mor og 75-modell. Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Heisann:-) Hvor mye syntes dere at mannen dere venter barn med burde ta hensyn til? Tenker på foreksempel å hjelpe til hjemme, drikke alkohol, ta intinativ til å snakke om graviditeten, dra på fest alene og sikkert mange andre ting dere vet. Noen som har noen synspunkter?
anonymus 2 små Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Sambo drikker aldri hjemme med meg mer, for han vil ta hensyn til det. Men syns det er helt greit om han vil ta seg en øl eller to nå på sommeren. Jeg har sendt han ut flere ganger med kompiser, for jeg tenker litt at det har han snart ikke mulighet til lengre. Så jeg syns han bør komme seg litt ut å ha det gøy. Selv om ikke jeg kan drikke lengr, vil det jo ikke si at ikke han kan. Syns nesten det er litt godt å få hjan ut av leiligheten, for da kan jeg kose meg på sofaen med god samvittighet. (er veldig slapp og sliten for tiden) Ellers er han veldig flink hjemme. Han vasker og rydder og lager mat. Men vi er alle forskjellig. Grunnen til at jeg er så avslappet med festingen er at han er en rolig mann som jeg stoler 100 % på. Jeg vet han alltid kommer hjem, og at han aldri blir dritings.
Adriansmor med tulla Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Det er vel du som kjenner samboeren din mest... syns ikke man skal forvente mer enn han er villig til å gi... det skaper heller splid enn noe annet. Må huske på at mannfolk ikke tenker på samme vis og at graviditet blir litt fjernt for dem. Ta han med på ul så han får se barnet da går det liksom opp for dem at de skal bli far. La heller forventningene ligge til barnet kommer ut og da er det viktig at dere samarbeider om å ta vare på babyen og forholdet.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 jeg har samme formening som julebaby, uten tvil..men jeg deltar gjerne på vorspiel selv av og til med alkoholfri vin eller øl..så fungerer jeg fint som sjåfør Ellers er sambo veldig snill og omtenksom..rydder, vasker og koser med magen Han skal nå tidsnok bli pappa så mener at han må få nyte muligheten å få gå på byen mens han "kan".. ikke for å "henge ut" enkelte personer, men jeg synes det er temmelig firkantet å pålegge samboer å ikke kunne drikke og kose seg som før bare fordi en selv er gravid...er nå bare min mening
Tuppen og mini Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 Hei! Har kommer egentlig ikke inn hit før i neste uke... bare smygtitter litt :-) Jeg synes mannen min må få lov til å gjøre akkurat hva han vil jeg! Når det begynner å nerme seg fødselen kan han jo holde seg edru.... men nå gjør det meg ingenting om han drikker litt hjemme sammen meg meg, eller er ute på fest. Jeg velger jo om jeg vil være med ut fra hvordan formen er, men synes ikke han skal lide for at jeg ikke orker. Han gjør det meste hjemme når det gjelder matlaging, oppvask og klesvask og sånn, så sånn er jeg jo heldig :-)
Rakri Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Enig med dere!!! mannen min har selv valgt å stortsett drikke øl hjemme (ikke vin) fordi vin hjemme i helgene har vært "vår greie"... Han er ikke den som er mest på byen, men har fast vinkveld med gutta hver torsdag, og en og annen fest. Noen ganger er det fest for bare gutta, men ofte er det for par - og da drar vi sammen. Ikke noe problem å ha med seg munkholm eller farris!! Knuser de andre i singstar, når jeg er så våken og klar... hehe... Jeg er ikke så kjempesprek (halvveis m tvillinger) så han er flink å ta det tyngste husarbeidet (støvsuging, vasking og sånt) . og så bidrar jeg med de lette tingene som å vaske opp, vaske klær og sånt. Og så er han helt tussete etter magen og de to gutta inni....;-) hans to første barn, mens jeg har to (som bor sammen med oss) fra før... vi gleder oss veldig
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Nå syntes jeg dere er litt naive. Bare vent til dere har fått barnet og mannfolka fortsatt gjør som de vil. Da tenker jeg dere angrer på at dere ikke sramma inn tøylene før.
Serial mom Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er avholdsmenneske siden 10 år tilbake,og mannen min drikker veldig sjeldent,stortsett bare om det er arrangemang ifm jobben,og alle der er gifte familiefolk,eller gamlegjengen møtes for en guttefest èn gang i året eller sjeldnere(alle bor spredt) Føler ikke at dette er noe problem,siden ut-på-byen og lignende ting er et overstått kapittel for en god del år siden for oss begge,uten savn. Har visst blitt gamle,vi,for klokka halv elleve på lørdagskvelden ligger vi begge og snorker på hver sin sofa foran tv'n....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå