5 okt. 07 ღ 5 feb 10 Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Holder på å lager noen bilder, og trenger ett søtt dikt til jenta mi:) Ha en fin dag!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 Den Sterkeste ~ André Bjerke ~ Når en liten pike neier med den bitte lille kvinnes ynde, er det som en seier for det svakeste som finnes. Det er ingen sky for solen når en liten pike neier, i den fine, fine kjolen bare hun i verden eier. Balderblå og akeleier nikker søsterlig tilbake når en liten pike neier, og de sterke menn blir svake. Mere glad og mer alvorlig blir jeg enn jeg ellers pleier, og jeg bukker uvilkårlig når en liten pike neier. **************************************************************************** MANDAGSBARN Mandagsbarn får vakre øyne. Tirsdagsbarn blir lett på tå. Onsdagsbarn får perletårer. Torsdagsbarn får langt å gå. Fredagsbarn gjør alle glade. Lørdagsbarn blir sjelden trett. Søndagsbarn får største gaven, alle dyder under ett.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 To lubne små armer strekkes mot meg to ivrige øyne jeg elsker deg. To lubne små armer holder hardt om min hals et vått kyss på munnen svinger oss i en vals. To lubne små armer to hender så små to bein med små tær han har lært seg å gå. To lubne små armer holder hardt, trenger trøst trett og mykt lite kinn hviler trygt mot mitt bryst
5 okt. 07 ღ 5 feb 10 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 Tusen takk:) Flere som har noe vakkert på lur? eventuellt nettsider med dikt? engelske og norske...
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 www.rimemoen.com/scrapping/ der har de mange skjønne små dikt
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 En liten engel du er, med små fingrer og tær. Store, mørke øyne ser på meg, lurer på; kjenner jeg deg? Søte smilehull i hvert sitt kinn, runde lår, ja du er god og trinn. Mamma og pappa’s lille lykkesten, et mykt kinn, så vakker og pen. Et elsket barn, det er det du er, og du skal vite; vi har deg så inderlig kjær. Du er på vei inn i fremtiden nå, vi følger deg på veien du skal gå. Eller: Det finnes en liten stjerne som vil lyse på din vei, som vil trenge gjennom mørket. Den vil lyse kun for deg. Det finnes en liten stjerne som vil følge deg på din vei, gjennom livets mange stunder. Den vil aldri svikte deg. Det finnes en liten stjerne som vil spre glede på din vei. Den vil alltid være til stede, denne stjernen er kun for deg. Det finnes en liten stjerne som vil lyse opp din vei. Hvis den får så kan den love at mørket aldri vil komme til deg. Har også ett hjemmelaget: To små hender, ti små tær Rører mitt hjerte; et under som er Større enn noe - større enn alt - større enn noen ord har fortalt Reisen har begynt, jeg vil være hos deg Holde din hånd, vise deg vei Som en stjerne på himlen, et under du er Velkommen til verden, til livet her Ellers er jo "mauren" alltid fryktelig søtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå